dc.contributor.advisor | Erkut, Ayşe Oya | |
dc.contributor.author | Özdemir, Hamdi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:26:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:26:31Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/473216 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, 10-11 yaş çocuklarda fiziksel etkinlik kartları ve video oyun konsollu hareketetkinliklerinin dikkat, ekran ve kağıt okuma performansı üzerine etkisinin incelenmesi amacıile yapılmıştır. Deneysel modele uygun olarak düzenlenen bu araştırmada şu sorulara cevaparanmıştır;1. Fiziksel etkinlik kartları, oyun konsollu hareket etkinlikleri, fiziksel oyun kartları-oyunkonsollu hareket etkinlikleri çalışma grubu ve kontrol grubunun dikkat son test puanlarıarasında fark var mıdır?2. Fiziksel etkinlik kartları, oyun konsollu hareket etkinlikleri, fiziksel oyun kartları-oyunkonsollu hareket etkinlikleri çalışma grubu ve kontrol grubunun kağıt okuma son testpuanları arasında fark var mıdır?3. Fiziksel etkinlik kartları, oyun konsollu hareket etkinlikleri, fiziksel oyun kartları-oyunkonsollu hareket etkinlikleri çalışma grubu ve kontrol grubunun ekran okuma son testpuanları arasında fark var mıdır?Araştırmanın örneklemini; İstanbul ili Beykoz ilçesine bağlı, 10-11 yaşındaki 5. sınıföğrencilerinden basit seçkisiz yöntem ile seçilen toplam 112 öğrencidir. Çalışma deneysel birözellik taşıdığından örneklem grubu; 28 fiziksel etkinlik kartları çalışma grubu, 28 oyunkonsollu hareket etkinlikleri çalışma grubu, 28 fiziksel etkinlik kartları ve oyun konsolluhareket etkinlikleri çalışma grubu ve 28 kontrol grubu olmak üzere dörde ayrılmıştır. Çalışmagrubu öğrencileri haftada iki gün 40 dakikalık etkinlikler gerçekleştirmiş, kontrol grubuöğrencileri ise kendi beden eğitimi ve spor müfredatlarına devam etmişlerdir.Araştırmada Bourdon Dikkat Testi (Kaymak, 2003) ve doğru okuma, 1 dakikada doğru okunankelimelerin toplam okunan kelimeye oranı; Okuma hızı ise 1 dakikada doğru okunan kelimesayısı olarak hesaplanmıştır (Rasinski, 2010). Araştırmanın analizinde grup değişkenlerine göreön testlere ilişkin aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmış ve ön testlerinnormal dağılım gösterip göstermediği Shapiro-Wilk testi kullanılarak bakılmıştır. Normaldağılıma uygun verilerin Grup içindeki ölçümler arasındaki farkları incelemek için ilişkiliörneklem t testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının 8 derslik çalışmalar sonrasındaelde edilen puan artışlarının farklı olup olmadığını test etmek amacı ile dikkat için parametrikolmayan Kruskal- Wallis testi, kağıt ve ekran okuma için ANOVA ve gruplar arasında farkınyönünü tespit etmek için Tukey HSD testleri uygulanmıştır.vAraştırmada elde edilen bulgular; dikkat son test puanları arasındaki farka gruplara görebakıldığında çalışma grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu bulunmuştur (p<,01).Kağıt okuma son test puanları arasındaki farka gruplara göre bakıldığında çalışma ve kontrolgrupları arasında kağıt okuma gelişiminde anlamlı bir fark bulunmamıştır (p<,05). Ekranokuma son test puanları arasındaki farka gruplara göre bakıldığında; oyun konsollu hareketetkinlikleri ve fiziksel etkinlik kartları-oyun konsollu hareket etkinlikleri çalışma grubu vekontrol grubu arasında ekran okuma gelişiminde anlamlı derecede (p<,05) fark bulunmuştur.Sonuç olarak fiziksel etkinlik kartları ve oyun konsolu ile yapılan hareket etkinliklerinin dikkatigeliştirdiği, oyun konsollu hareket etkinliklerinin ve fiziksel etkinlik kartları-oyun konsolluhareket etkinliklerinin kullanıldığı çalışmaların da ekran okumayı geliştirdiği bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to investigate the effect of physical activity cards and video gameconsole movement activities on attention, screen and paper reading performance in childrenaged 10-11 years. In this study, which was organized in accordance with the experimentalmodel, the answers to the following questions were sought;1. Is there a difference between physical activity cards, game console movement activities,physical activity cards -game console movement activities working group and controlgroup attention post-test scores?2. Is there any difference between the physical activity cards, game console movementactivities, physical activity cards -game console movement activities working group andcontrol group paper reading post-test scores?3. Is there any difference between physical activity cards, game console movementactivities, physical activity cards -game console movement activities working group andcontrol group screen reading post-test scores?Sample of the research; It is a total of 112 students selected from the 10th-11 year old 5th gradestudents of the Beykoz district of Istanbul with simple random method. The study isexperimental and the sample group; 28 physical activity cards were divided into four groups asworking group, 28 game console movement activities working group, 28 physical activity cardsand game console movement activities working group and 28 control groups. The study groupstudents carried out 40-minute activities two days a week, while the control group studentscontinued their physical education and sports curricula.In the research, Bourdon Attention Test (Kaymak, 2003) and correct reading, the ratio of thewords read correctly in 1 minute to the total word read; Reading speed is calculated as thenumber of words read correctly in 1 minute (Rasinski, 2010). In the analysis of the study,arithmetic mean and standard deviation values of pre-tests were calculated according to groupvariables and Shapiro-Wilk test was used to determine whether the pre-tests showed normaldistribution. The related sample t test was used to examine the differences between themeasurements within the group of the data suitable for normal distribution. In order to testwhether the increase in the scores obtained from the experimental and control groups obtainedviiafter 8 class education is different; non-parametric Kruskal-Wallis test for attention, ANOVAfor paper and screen reading, and Tukey HSD tests to determine the direction of differencebetween the groups.Findings obtained in the study; When the difference between the posttest attention scoresaccording to the groups were examined, it was found that there was a statistically significantdifference in favor of the study group (p <.01). There was no significant difference in thedevelopment of paper reading between the study and control groups (p <.05). When thedifference between the last test scores of screen reading is examined by groups; There was asignificant difference (p <.05) in the development of screen reading between game consolemovement activities and physical activity cards-game console movement activities workinggroup and control group. As a result, it was found that movement activities with physicalactivity cards and game console improved attention and studies using game console movementactivities and physical activity cards-game console movement activities also improved screenreading. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | 10-11 yaş çocuklarda fiziksel etkinlik kartları veoyun konsollu hareket etkinliklerinin dikkat, ekranve kağıt okuma performansı üzerine etkisininincelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the effect of physical activity cards and video game console movement activities on attention, paper and screen reading performance on children aged 10-11 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-13 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10290783 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 593970 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Spor Eğitimi Bilim Dalı | |