Beşinci sınıf matematik öğretim programı ile bütünleştirilmiş bilimsellik değeri eğitim programının etkililiğinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kenan, Seyfi | |
dc.contributor.author | Çelebi, Gönül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:24:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:24:46Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/472914 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, beşinci sınıf öğrencilerinde matematik öğretim programı ile bütünleştirilmiş bilimsellik değeri eğitim programı tasarısının etkililiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma için Tokat ili Merkez ilçesinde Gülbahar Hatun Ortaokulu'nda öğrenim gören ve beşinci sınıf öğrencilerinden oluşan 30 kişilik tek örneklem grubuyla ön ve son ölçümlü araştırma deseni uygulanmıştır. Öğrencilere, matematik öğretim programı ile bütünleştirilmiş bilimsellik değeri eğitimine başlamadan önce matematik akademik başarı testi ve bilimsellik değerinin ölçümü için ikilem durum formu uygulanmıştır. Başarı testi, öğrencilerin müfredat dâhilinde öğretilmesi gereken konulardan sorumlu oldukları testtir. İkilem durum formu, bilimsellik değerini ele alan ve beş açık uçlu sorudan oluşan bir değerlendirme formudur. İkilem durum formu yanıtları, araştırmacı tarafından puanlandırılmış ve ön-son ölçüm karşılaştırılması yapılan puanlandırmayla sağlanmıştır. Matematik öğretim programı ile bütünleştirilmiş bilimsellik değeri eğitim programı uygulanan öğrencilere yapılan son ölçüm sonrası ilk ve son ölçüm puanlarına ilişkin bulgular doğrultusunda, öğrencilerin matematik başarı testi son ölçüm puanlarının ön ölçüm puanlarına göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca, ikilem durum formu ön ve son ölçüm puanları karşılaştırıldığında, öğrencilerin matematik öğretim programı ile bütünleştirilmiş bilimsellik değeri eğitim programı sonrasında almış oldukları puanların ön ölçümde aldıkları puanlardan anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerin cinsiyet ve ekonomik durum değişkenlerine göre ikilem testi ve başarı testi puanlarının farklılıkları incelendiğinde, cinsiyet ve ekonomik durum değişkenleri bakımından başarı testi ve ikilem testi puanlarında anlamlı farklılık saptanmamıştır.Çalışmada elde edilen sonuçlar, matematik öğretiminde bilimsellik değeri eğitiminin dâhil edilmesinin öğrencilerin bilime bakış açısının olumlu yönde değiştiğini ve matematik başarısına yönelik anlamlı düzeyde artış sağladığını göstermektedir. Diğer sınıflardaki ortaokul öğrencilerine ileri çalışmalarla uygulanabilecek eğitim tasarısının, matematik öğretimine yönelik müfredatın bilimsellik değeri kapsamını göz önünde bulundurarak yapılandırılabileceği önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Bilim, Bilimsellik Değeri, Matematik, Matematik Öğretimi, Ortaokul | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to examine the effectiveness of the scientific value education program design integrated with mathematics curriculum in fifth grade students. For the research, a pre- and post-test research design was applied with a sample of 30 students who were studying at Tokat Gülbahar Hatun Secondary School. Before starting the scientific value education integrated with the mathematics curriculum, the students were tested for math achievement and a paradox test for the measurement of scientific value. The achievement test is a mathematics test in which students are responsible for the subjects that need to be taught within the curriculum. The paradox test is an evaluation form consisting of five open-ended questions that address certain scientific values. The paradox test responses were scored by the researcher by content analysis and the pre and post-test comparison was provided by the scoring. According to the findings of the pre- and post-test scores, it was found that the mathematics achievement post-test scores of the students were significantly higher than the pre-test scores. Furthermore, when the pre-test and post-test scores of the paradox test were compared, it was found that the scores obtained after the scientific program integrated with the mathematics curriculum were significantly higher than the pre-test scores. In addition, when the differences of the students' paradox test and achievement test scores according to gender and economic status were examined, no significant difference was found in the achievement test and paradox test scores in terms of gender and economic status variables.The results of the study demonstrated that the inclusion of scientific value education in mathematics cirriculumprovided significant increase in students' perspective on science and mathematics. It can be suggested that the educational plan that can be applied to secondary school students in other classes with advanced studies can be structured considering the scientific value of the curriculum for mathematics cirriculum.Key words: Mathematics, Mathematics Teaching, Science, Scientific Value, Secondary School | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Beşinci sınıf matematik öğretim programı ile bütünleştirilmiş bilimsellik değeri eğitim programının etkililiğinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the effectiveness of the fifth grade mathematics curriculum integrated with the value of scientific education program | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-30 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10329516 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 620284 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |