Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirel, Özcan
dc.contributor.authorSezer, Nilüfer
dc.date.accessioned2020-12-29T18:26:49Z
dc.date.available2020-12-29T18:26:49Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/472631
dc.description.abstract11 ÖZET Bu araştırmayla, ilkokul 5. sınıflarda bilgisayarlı öğretim yapı lan grubun matematik erişisi ile geleneksel öğretim yapılan gru bun matematik erişisi arasında anlamlı bir fark olup olmadığı in celenmiştir. Araştırma 1988-89 öğretim yılında özel bir okul olan T.E. D.Ankara Koleji ilk kısım 5. sınıf öğrencileri arasında yapılmıştır. 5. sınıflardan seçilen 24 öğrencinin başarısı değerlendirilmiş tir. Araştırmanın bulgularını elde etmeye başlamadan önce öğrencilere bilişsel giriş davranışlarını ölçen 50 soruluk bir test ile mate matik yeteneklerini ölçen 25 soruluk bir test uygulanmıştır. T.E. D. Ankara Koleji Orta 1. sınıftaki öğrencilere uygulanan 55 soruluk ön-deneme formundan elde edilen maddeler ile nihai test oluşturulmuştur. Bulguların elde edilmesinde kullanılan nihai testte bulunan 25 soru ön-deneme formundan belirtke tablosunda gösterildiği sayıda istatistiksel özellikleri gözönünde bu lundurularak seçilmiştir. Nihai formdaki soruların tümü dört seçenekli maddelerden oluş muştur.Ill Bulguların elde edilmesinde standart sapma, aritmetik ortalama, madde güçlük indeksi, madde ayırıcılık indeksi, KR-21 güvenirlik foroüll erine ve erişi ortalamaları arasındaki farkı test eden `t` testine başvurulmuştur. İlkokul 5. sınıfta Matematik dersinde, bilgisayarla öğretim yapan y öğrencilerin erişileri ile geleneksel yöntemle öğretim gören öğ rencilerin erişilerinin farklılık gösterdiği bulunmuştur. 0.05 an lamlılık düzeyinde bilgisayarlı öğretim gören gruptaki öğrencile rin erişilerinin geleneksel öğretim gören gruptaki öğrencilere göre dana yüksek olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractIV SUMMARY In this research, it's studied whether there is a difference between, the achievement of the group instructed with the computer and the group instructed traditionally. The students going to T.E.D. Ankara College, a primary school, in 1988-89 are taken. From 5 grade students 24 students achievement are taken. Before beginning to get the foundations of the research, the students are given, a test having 50 questions in order to test their cognitive entry behaviours and a test having 25 questions in order to test ability of understanding mathematics. The ultimate test was formed from the items taken from, the form of pre-test having 55 questions, given to the students in Orta 1 level. 25 questions in the ultimate test, are choosen according to the statistical specialities shown in the table of specifica tions. While having foundations, standard deviation, arithmetic mean, item discriminating power, KR-21 reliability formulae and t test are used. At primary school 5 grade in Mathematics lesson, the group which educated by computers have more achievement according to the group which' s educated traditionally at 0.05 level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayarlı öğretimin ilkokul 5. sınıf öğrencilerinin matematik erişisine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid7744
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid7744
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess