Kozmik çözülmeler, insan ve izler
dc.contributor.advisor | Günay, Veysel | |
dc.contributor.author | Aktuğ, Mustafa Salim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T18:22:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T18:22:19Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/472194 | |
dc.description.abstract | Kozmik Çözülmeler, İnsan ve İzler` konusu, teorik kültürel birikimlerin etkisi altında, resimlerde kendine özgü biçimler arama yolu olarak seçilmiştir. Işığın, gerçek yaşantımıza olan etkisinin resim için de geçerli olduğuna şüphe yoktur. 'Kozmik çözülme' olarak adlandırılan ışık uygulaması, çalışmalar için sezgi yoluyla yapılan bir ön seçimdir. Yapılan çalışmalarda renk tonlarının şiddetinin sonucu, renklerin genişliğine ve derinliğine yayılışına göre algılama değişir (sarı daha şiddetli, kırmızı daha yayılımcı, mavi daha derindir-gerileme). Bu yüzden uzaysal derinliği vermede çoğunlukla maviler kullanılmıştır. Çalışmalarda bütün oluşturulurken yüzeyde bir rengin hakimiyeti söz konusudur. Bu rengin içerisinde şiddetli küçük renk parçacıkları yer almaktadır. Küçük renk parçacıklarının yüzeyde dağılımı belli bir ritm yaratmaktadır, bu ritme fırça sürüş şekli de katkıda bulunmaktadır. Pastel, suluboya, akrilik, yağlıboya ve gravür malzeme ve tekniklerinin imkanlarından yararlanarak konu paralelinde meydana getirilen çalışmalarda açık bir kompozisyon şekli tercih edilmiştir. Resmi meydana getiren temel öğeler belli bir ritmi meydana getirecek şekilde yüzeye dağıtılmıştır. Bu doğrultuda yapılan resimlerde, görüşü özgür kılma, düşü doğa ile kaynaştırma, olasıyı gerçek gibi düşünme, gerçek ötesi ile gerçek arasında bir paralellik de kurulmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | The subject of Cosmic Disintegrations, Human and Traces has been choosen for the paintings under the effect of theoric cultural accumulations. There is no doubt about the validity of the light's effect to our real life in the paintings. The light application, that is called as `Cosmic Disintegration is firstly accepted for the studies that are done by intuition. In the studies, the perception changes according to color width, depth and diffusion with the result of the violence of the color tones (yellow is more violent, red is more diffusive and blue is deeper.) Because of this, in order to provide spatial depth mostly blue colors have been used. In the studies, there is one dominating color on the surface while total work has been created. In this dominating color small violent color pieces take place. Diffusion of small color pieces on surface creates a special rhythm. The techniques of brush and paint contributes to that rhythm. The form of clear composition is preferred togetter with the subject by using the possibilities of the materials and technique like pastel, warter color, acrylic, oil colour and engraving. Basic elements in the paintings are dispersed to surface in order to create a special rhythm. On the paintings that are done accordingly, the author tries, to get a free sight, to compose the illusion with nature, to think the possible as the real and to parallelise the ultra-real and the real. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Kozmik çözülmeler, insan ve izler | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Cosmic resolutions | |
dc.subject.ytm | Human | |
dc.subject.ytm | Dyeing techniques | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.identifier.yokid | 21198 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 21198 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |