Show simple item record

dc.contributor.advisorAkman, Yasemin
dc.contributor.authorTanyolaç (Başaran), Gülin
dc.date.accessioned2020-12-29T18:15:50Z
dc.date.available2020-12-29T18:15:50Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/471576
dc.description.abstract11 ÖZET Bu araştırmada 11-12 yaş grubundaki kız ve erkek öğrencilerin korku yaygınlıklarının düzeyi; cinsiyet, anne ve babalarının eğitim düzeyleri, anne ve babalarının tutumu, okudukları okulların özelliği ve annelerinin yokluğunda kendi lerine bakan kişinin niteliği gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma kapsamına 1995-1996 Bahar Döneminde, Ankaradaki özel okullar içinden rastlantısal olarak seçilen Tevfik Fikret Lisesi, Bilim Lisesi ve Evrensel Lisesinin hazırlık ve orta birinci sınıfında okumakta olan 349 öğrenci ile Devlet okulu olan Ankara İlköğretim Okulu'nun ortabirinci sınıfında okumakta olan 161 öğrenci olmak üzere toplam 510 öğrenci girmektedir. Araştırmanın değişkenlerinden olan korku yaygınlığı, Erol ve arkadaşları (1990) tarafından Türkçe'ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan korku Tarama ölçeği ile; anne baba tutumları ise Polat (1986) tarafından geliştirilen Ana Baba Tutum ölçeği kullanılarak ölçülmüştür. Diğer bağımsız değişkenlere ilişkin bilgiler, araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ile toplanmıştır. Verilerin Analizinde t testi ve Varyans Analizi kullanıl mıştır. Anlamlılık düzeyi.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, cinsiyetin anlamlı farklar yarattığı ve kız çocukların korku yaygınlığının erkek çocuklarınkinden daha fazla olduğu sonucuna varılmış; anne ve baba tutumunun algılanan niteliğine göre çocukların korku yaygınlıkları farklılık göstermemiştir. Anne ve babaların eğitimIll düzeyleri ve annenin çalışıp çalışmaması, çocukların okuduğu okulların özelliği ise çocukların korku yaygınlıkları özerinde bir farka yol açmamaktadır. Okul öncesinde çocuğun bakımını üstlenen kişilerin nitelikleri çocukların korku yaygınlıklarını etkilememekle beraber, bakıcı kadın elinde büyüyen çocukların korku yaygınlığı düzeylerinin diğer gruplara göre daha yüksek olduğu görül mektedir.
dc.description.abstractIV SUMMARY in this study; fear prevalence of children whose age ranged from 9 to 12 years was researched for some variables like, gender, educational level of their parents, parental attitude, their scholl type and quality of nursing person in preschool period. The sample of this research is comprised of totaly 510 students who were chosen randomly from Private schools: Tevfik Fikret Lisesi, Bilim Lisesi, Evrensel Lisesi, and a public high school: Ankara ilköğretim Okulu Fear prevalence was quantitized by fear survey schedule for children (FSSC) and parental attitude was quantitized by Parental attitude schedule. In analysis of data, t test and analysis of variance are used. Only the variable of Student's gender makes meaningful differences and fear prevalence of girls is more than boys. Parental educational level doesn't makes any differences at fear prevalence. Studying of mother doesn't effect the fear prevalence. The quality of pre-school nursing person dont affect the child's fear prevalence. But Childs who nursed by women in preschool period, have more points of fear prevalence than other groups. And last, the quality of school dont affect the fear prevalence points.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title11-12 yaş düzeyindeki öğrencilerin korku yaygınlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe Study of fear prevalence of children whose age ranged from 11 to 12 years for some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmFear
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid52751
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid52751
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess