Show simple item record

dc.contributor.advisorArıcı, Hüsnü
dc.contributor.authorErkuş, Adnan
dc.date.accessioned2020-12-29T18:14:19Z
dc.date.available2020-12-29T18:14:19Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/471429
dc.description.abstractM ÖZET Bu araştırma, 1991-1994 yılları arasında kullanılan ÖYS testlerinin test-tekrar test güvenirlikleri ile yordama geçerliklerinin, zaman içinde gösterdikleri değişimi ve güvenirlik katsayıları ile geçerlik katsayıları arasındaki ilişkileri irdelemek amacıyla yapılmıştır. Bunun için, 1991-1994 yılları arasında Hacettepe Üniversitesi'nin muhtelif bölümlerine ÖYS testleriyle alman 152 gönüllü öğrencinin giriş puanları ile kendilerine sonradan uygulanan aynı testlerden elde edilen puanlar ve aynı öğrencilerin üniversitede gösterdikleri akademik başarı ortalamaları esas alınmıştır. Test-tekrar test güvenirlik katsayıları, deneklerin ilk ÖYS puanları ile ikinci uygulamadan elde edilen ÖYS puanları arasında; yordama geçerliği katsayıları ise, ilk ÖYS puanları ile genel akademik başarı ortalamaları (GABO) arasındaki korelasyonlar hesaplanarak bulunmuştur. Test-tekrar test güvenirlik katsayıları ve yordama geçerliği katsayılarından sadece 1994 yılında kullanılan testler için hesaplananlar istatistiksel olarak anlamlı bulunmuş; ancak yordama geçerliği katsayısının negatif olduğu gözlenmiştir (rtt = 469; a=.01; s.d.: 33 ve ryG = -.356; a =.05; s.d.: 33). İncelenen dört yıllık süre için test-tekrar test güvenirlik katsayılarının, ilk üç yıl için gittikçe azalan sonra artan ve 2. dereceden polinoma uygun hiperbolik bir fonksiyon; yordama geçerliği katsayılarının ise önce giderek artan sonra azalan ve test-tekrar test güvenirlik katsayılarının tam tersi olanHi yine 2. dereceden bir polinoma uygun hiperbolik bir fonksiyon olduğu gözlenmiştir. Ayrıca ölçmenin satandan hataları ve yordamanın standart hataları da hesaplanarak, yıllara göre gittikçe nasıl bir değişim gösterdikleri incelenmiştir. Bu tür araştırmaların daha büyük örneklemlerle ve boylamasına çalışmalarla tekrarlanmasında; söz konusu iki psikometrik özelliğin zaman içindeki değişimlerine ilişkin daha sağlıklı sonuçlar alınması bakımından yararlı olacağı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractiv ABSTRACT The purpose of this study was to investigate the possible changes, as a function of time, in the test-retest reliability and predictive validity coefficients of the ÖYS tests (the University Entrance Examinations tests in Turkey) used between 1991 and 1994. To this end, 152 students from various departments of Hacettepe University were chosen as the subjects. The scores of the subjects at entrance examinations and the scores obtained from the later administrations of the same tests were used as the main data. Among the coefficients computed, only the test-retest reliability and predictive validity coefficients of the 1994 ÖYS tests were found to be statistically significant (a =.01 with 33 d.f. r`=.469; a =.05 with 33 d.f. rYG = -.356). For the four year period investigated, the test-retest reliability coefficients showed a hyperbolic function and the predictive validity coefficients an inverse hyperbolic function. As a further step, the error of measurement coefficients and the error of prediction coefficients were also computed and evaluated. On the bases of the results, some recommendations for future studies were made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title1991-1994 ÖYS testlerinin test-tekrar test güvenirlikleri ile yordama geçerliklerinin zaman içinde gösterdikleri değişim
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTest reliability
dc.subject.ytmPredictive validty
dc.subject.ytmStudent Placement Examination
dc.identifier.yokid52835
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid52835
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess