Show simple item record

dc.contributor.advisorTolstoukhine, Vladimir
dc.contributor.authorAtaman, Özge
dc.date.accessioned2020-12-29T18:09:10Z
dc.date.available2020-12-29T18:09:10Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/470987
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara Devlet Konservatuvarı, Bale Anasanat Dalı'nda, Yüksek Lisans Sanat Eseri Raporu olarak hazırlanmıştır. Araştırmada; port de bras teorisi ve port de bras'nın bir dansçının hareketlerine neler kazandırdığı, kolların nasıl kullanılması gerektiği belirlenmiştir. Vaganova sistemindeki kol pozisyonları ve port de bras'ları incelenmiş ayrıca bu sistemdeki bütün arabesque ve temps lie formlarının gelişim evreleri araştırılarak nasıl yapılması gerektiği analiz edilmiştir. Vaganova sisteminde ellerin ve kolların tutuş şekilleri belirtilmiştir. Kol pozisyonları ve port de bras'larında duruş ve kas kontrolü araştırılarak; bir dansçının kollarını kullanırken, ayaklarını bacaklarını, gövdesini, ellerini ve başını nasıl hareket ettirmesi gerektiği saptanmıştır. Bütün arabesque formları incelenmiş, temps lie hareketinde kollar ile vücudun uyumlu ilişkisi gözlemlenmiştir. Bu çalışma; ayrıca klasik bale eğitimi lise 3. sınıf programına göre hazırlanmış ve Vaganova sistemindeki kol pozisyonları, kol port de bras'ları, arabesque ve temps lie formlarının uygulandığı bale dersi örneği içermektedir.
dc.description.abstractin SUMMARY This study has been prepeared as Hacettepe University, Institute of Social Sciences, Ankara State Conservatory, Department of Stage Arts, Ballet Mainart Branch, Master's Degree Piece of Art Report. In this study it was tried to define, what `port de bras theory and port de bras` adds to a dancers figure experience and how arms are needed to be used. Arm positions and `port de bras`s in Vaganova System were examined; besides, by searching the improvement phases of all arabesque and temps lie forms in this system, it was analysed how it is necessarry to be realized. Figures of hands and arms in Vaganova System were defined. By searching the positions and muscle control for the arm positions and `port de bras`s; it was determined how a dancer move his feet, legs, body, hands and head, while he uses his arms. All arabesque forms were analysed, the harmonic relation of arms and body in temps lie motion was observed. On the other hand, this study, covers a ballet course, which arm positions, arm `port de bras`s, arabesque and temps lie forms in Vaganova Systems are performed and prepeared according to education programme of lycee third class of a classical ballet school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBale ve Danstr_TR
dc.subjectBallet and Danceen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleVaganova sisteminde kol pozisyonları, Kol Port de Bras`ları, Arabesque ve Temps Lie formları analizi ve klasik bale eğitimi lise III. sınıf programlarına göre hazırlanmış bale dersi örneği
dc.title.alternativeA Ballet course which arm positions arms `Port de Bras`'s, Arabesque and Temps Lie forms in Vaganova systems are performed and prepared according to education programme of lycee third class of classical ballet school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmClassical ballet
dc.subject.ytmVaganova system
dc.subject.ytmBallet
dc.identifier.yokid73610
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid73610
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess