Show simple item record

dc.contributor.advisorErdem, Mukaddes
dc.contributor.authorYildiz, Levent
dc.date.accessioned2020-12-29T18:05:35Z
dc.date.available2020-12-29T18:05:35Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/470695
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, VakıfBank Eğitim Müdürlüğü bünyesinde yürütülmekte olan hizmet içi eğitim etkinliklerinin niteliğini ve bu niteliği etkileyen faktörlerin neler olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Veriler, VakıfBank Eğitim Müdürlüğü'nde görevli eğitim uzmanlarından ve eğitim etkinliklerine katılmış olan banka personelinden görüşme formu ve anket kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin frekans ve yüzde değerleri kullanılarak analizi sonucunda elde edilen bulgular tablolaştınlmıştır. Araştırmanın Sonuçlan aşağıda özetlenmiştir. 1- VakıfBank eğitim müdürlüğü bünyesinde yürütülmekte olan hizmet içi eğitim etkinliklerine yönelik amaç ve politikalar yazılı olarak belirlenmemektedir. Bundan dolayı, düzenlenen eğitim etkinlikleri, olduğu varsayılan amaç ve politikalar doğrultusunda hazırlanmakta ve uygulanmaktadır. 2- VakıfBank personelinin eğitim ihtiyacını saptama çalışmalarında, anket ve anketlerin yeterli olmadığı durumlarda, anket uygulamasına destek olarak birimlerle ve ilgili yöneticilerle görüşülmektedir. 3- Eğitim programının değerlendirilmesine yönelik ön ve ara değerlendirmelerin yapılmadığı, yalnızca ve gerektiğinde son değerlendirmelerin yapıldığı ve personelin iş başında gözlemlendiği ifade edilmiştir. 4- VakıfBank'ın eğitim müdürlüğünün harcamalarına ayırmış olduğu pay genel bütçenin %0.5'ini oluşturmaktadır.5- Eğitim programlannın sürelerinin belirlenmesinde sıkıntı yaşanmadığı, yalnızca programa ait sürelerin bazı katılımcılar tarafından uzun, bazı katılımcılar tarafindan ise kısa bulunduğu görülmüştür. 6- Eğitim etkinliklerinin düzenlenmesi için belirlenen zamanın yıl içerisine yayıldığı, programı hazırlayanların, uygulayanların ve programa katılanların bu durumdan fazla şikayetçi olmadıkları belirlenmiştir. 7- Kullanılan araç - gereç ve materyalin yeterli olduğu, yalnızca eğiticilerin bu araç gereci istenilen nitelikte kullanamadığı ve zaman zaman zorlandığı saptanmıştır. Derslerde kullanılan materyalin ise yetersiz kaldığı ve bu materyallerin yeni bilgilerle güncelleştirilmediği banka personeli tarafindan ifade edilmiştir. 8- Eğitim etkinliklerinde görevli ve banka içerisinden belirlenmiş olan eğiticilerin yeterli eğitim formasyonu almadıkları ve bazen derslere hazırlıksız ve motivasyonları düşük bir şekilde geldikleri belirlenmiştir. 9- Verilen eğitimin niteliğine ve konunun önemine göre, gerektiğinde dışarıdan, özellikle üniversitelerden öğretim elemanlarının da eğitimlere katıldığı ifade edilmiştir. 10- Eğitimlere katılacak olan personelin seçiminde sıkıntıların yaşandığı görülmüştür. Eğitime katılacak olan personelin tespitinde personelin eğitim ihtiyacının yeterince dikkate alınmadığı, bazı durumlarda katılımcıları yöneticilerin belirlediği, bazı banka personelinin ise katılması gereken eğitimlere geç katıldığı ya da hiç katılamadığı belirlenmiştir. 1 1- Ulaşım ve konaklama hizmetleri ya bizzat banka tarafindan banka olanakları kullanılarak yapılmakta ya da anlaşmalı otel ve ulaşım araçlarından yararlanılmaktadır. Zaman zaman eğitim yerlerinin konaklama yerlerinden uzak olmasından dolayı sıkıntıların yaşandığı ve bu durumun yurdun uzak bölgelerinden gelen personelin motivasyonunu olumsuz yönde etkilediği belirlenmiştir.
dc.description.abstractIll SUMMARY This research was done in order to determine the qualifications of training activities that have been carried out within Vakifbank Education Directorate, and to determine factors affecting these qualifications. Data were gathered from education stuff in Vakifbank Education Directorate and the personnel who were participated in the training activities via administering a questionnaire and an interview form. As a result of data analysis, findings were tabulated as frequencies and percentages. The results of the research is summarised below: 1. The goals and policies of in-service training activities which are being carried out by Vakifbank Education Directorate are not determined in black and white or not registered. As a result, all scheduled training activities are prepared and implemented according to these invisible, covert, assumed existing goals and policies. 2. In order to determine the educational needs of Vakifbank personnel, in the case of inadequacy of questionnaire, managers and people in related branches of the bank were interviewed in order to support questionnaires. 3. It is reported that no pre-assessment or mid-assessment of training curriculum are not done. Instead, solely a post-assessment is done when it is required, and the personnel are observed when they are in charge. 4. The percentage of education directorate's expenses is 5% of general budget.IV 5. Although there is no obligation in the time period of training programs, it is reported by some participants that time period of programs was long to them, and short to some others. 6. Time period of training activities extended along a whole year so, it is observed that implementers, trainers and trainees did not complain about the duration. 7. It is determined that although training means-and-tools were sufficient, sometimes some trainers had difficulties in handling these means-and-tools in required manners. In addition to this, they were not competent enough and it is reported that course contents, presented by trainers, were not renewed with current, contemporary knowledge. 8. Trainers who were assigned among bank personnel didn't have required education formation competency, sometimes they came to training courses as non-prepared and low-motivated. 9. When it was necessary, regarding qualifications of training and importance of subject, exterior specialists, especially academic members from universities were invited to enrol in the training process as specialist trainers, and they enrol. 10. In the choice of personnel who would participate in the training, there were some difficulties. The needs of personnel who would be forced to participate in-service training were not taken into account thoroughly and adequately, in some states, managers had decided who would attend training. Moreover, some of the personnel who were decided to participate in-service training, were late participants or even non-attenders.11. Travelling and residence were supplied by Vakifbank itself, or by hotels and travelling firms in agreement with the bank. It is stated that sometimes because of far-off training place, far away from hotel or residence, some difficulties were being faced. As a result, it affects negatively on motivation of the personnel who came from farther regions of Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleVakıfbank`ta yürütülen hizmet içi eğitim etkinliklerinin niteliği ve bu niteliği etkileyen faktörler
dc.title.alternativeThe Quality of in-service training activities conducted in Vakıfbank and the factors that effect this quality
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmVakıflar Bank
dc.subject.ytmIn service training
dc.identifier.yokid101132
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid97348
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess