Show simple item record

dc.contributor.advisorSeferoğlu, Süleyman Sadi
dc.contributor.authorMemmedova, Ayten
dc.date.accessioned2020-12-29T18:02:51Z
dc.date.available2020-12-29T18:02:51Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/470478
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada, Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE)'de rol alan formatör öğretmenlerin Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen görevlerini gerçekleştirme düzeylerine ve BDE uygulamalarına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırma, 31 Temmuz - 25 Ağustos 2000 tarihleri arasında Ankara'da formatör öğretmenlik hizmet içi eğitim kursuna katılan 21 1 bilgisayar formatör öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Verilerin frekans ve yüzde değerleri kullanılarak analiz sonucunda elde edilen bulgular tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçları şöyle özetlenebilir: 1. Araştırmaya katılan formatör öğretmenlerin büyük bir çoğunluğunun, erkeklerden oluştuğu, 30 ve üzeri yaş grubunda oldukları; meslek liseleri, ilköğretim okulları ve müfredat laboratuvar okullarında çalıştıkları; İç Anadolu, Marmara ve Karadeniz bölgelerinde görev yaptıkları, üniversite mezunu ve 10 yıldan fazla deneyime sahip oldukları, yabancı dil düzeylerinin orta düzeyde olduğu ve çalıştıkları okullarda bilgisayar öğretmeni bulunmadığı belirlenmiştir. 2. Formatör öğretmenlerin tamamına yakınının, 1990 yılından sonra hizmet içi eğitim kurslarına katıldıkları; bu eğitimleri ağırlıklı olarak Marmara, Fırat ve Gazi üniversitelerinde aldıkları ve bilgisayar laboratuvarı bulunan okullarda görev yaptıkları; yarısına yakınınınIll katıldıkları hizmet içi eğitim kurslarını yeterli görmedikleri ve kursların üniversiteler tarafından düzenlenmesini istedikleri belirlenmiştir. 3. Formatör öğretmenlerin, yarısından çoğunun okuldaki bilgisayar laboratuvarında çıkan sorunları kendi başlarına çözdükleri; öğretmene bilgisayar kullanmada yardımcı oldukları; yaklaşık yarısının çalıştıkları okullardaki bilgisayar laboratuvarını mesai saatleri içerisinde sürekli açık tuttukları; üçte birinden fazlasının çalıştıkları okullardaki diğer öğretmenlere BDÖ konusunda rehberlik etmek için zaman ayıramadıkları belirlenmiştir. 4. BDE uygulamalarının başarısında formatör öğretmenlerin etkili oldukları, yöneticilerin BDE uygulamalarını büyük oranda kolaylaştırdıkları, BDE uygulamalarında görev alacak öğretmenlerin özel olarak eğitilmeleri gerektiği, BDE'nin öncelikle başlatılması gereken ders/ders gruplarının fen bilimleri, yabancı dil ve matematik dersleri olması gerektiği, BDE uygulamalarına öncelikle ilköğretim I. kademede başlanması gerektiği, BDE'nin başarısındaki en önemli faktörün hükümetlerin bu konuya verdikleri önem olduğu, okullarındaki öğretmenlerin BDE konusunda büyük ölçüde ilgili oldukları, araştırmaya katılan formatör öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda belirlenmiştir.
dc.description.abstractIV ABSTRACT This study examined how computer coordinators accomplished their duties assigned by the Ministry of National Education. Their perspectives about Computer Assisted Education applications were also investigated. The research was carried out to 211 computer coordinators who participated in an in-service training program designed for computer coordinators between July 31 and August 25, 2000 in Ankara. A survey questionnaire, designed by the researcher, was used to gather data. Frequency distribution and percentages were calculated to interprete the data collected through the questionnaire. The results could be summarized as follows: 1. Computer coordinators who participated in the research were mostly men, over the age of 30, work in vocational high schools, basic education schools and curriculum laboratory schools. The participants came from Central Anotolia, Black Sea and Marmara regions, were college graduates, had over 10 years of teaching experience, had average level of foreign language skills, and there were no computer teachers in their schools. 2. Almost all computer coordinator teacher participated in in-service training courses after 1990, which were mainly offered in Marmara, Fırat, and Gazi Universities. They also worked in schools where there were computer labs. However, almost half of the participants did not find in service training courses they attended sufficient and suggested that those courses be organized by universities.3. More than half of the computer coordinators said that they solved lab related problems by themselves. They helped teachers in their schools in using computers. Almost half of them kept the labs open during the office hours. More than a third of them did not have time to help other teachers in their school in Computer Assisted Instruction. 4. Computer coordinators believe that; ? computer coordinators are effective in the success of CAI applications, ? administrators could make CAI applications work better, ? teachers who are part of CAI applications should be trained, ? CAI should be started first in science, foreign language and mathematics classes, ? CAI should be initially started at elementary school level, ? the most important factor for CAI applications (implementations) to be successful is the goverment's support, ? teachers are interested in CAI.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar destekli eğitimde rol alan formatör öğretmenlerin görevlerini gerçekleştirme düzeylerine ve BDE uygulamalarına ilişkin görüşleri
dc.title.alternativePerspectives of computer coordinators on the level of realization of their duties and computer assisted education applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmComputer usage
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid106005
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid100304
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess