Show simple item record

dc.contributor.advisorKelecioğlu, Hülya
dc.contributor.authorÖrnek, Evren
dc.date.accessioned2020-12-29T17:57:42Z
dc.date.available2020-12-29T17:57:42Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/470063
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü' ndeki yüksek lisans öğrencilerinin Lisansüstü Eğitime Giriş Sınavı (LES) puanları ile bir yıllık akademik ortalamaları arasındaki ilişkileri belirlemek ve bu doğrultuda yüksek lisans programlarına Öğrenci seçiminde kullanılan LES ağırlıklı puan türlerinin uygunluğu hakkında bir ipucu elde edebilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsündeki yüksek lisans programlarına 1997-1998 öğretim yılı güz dönemi ile 1999-2000 öğretim yılı güz dönemi arasında LES sonuç belgesi ile kayıt yaptıran ve yüksek lisans programının bir yılını tamamlamış 507 öğrenciye ait veriler kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin LES puan türlerine ait puanlar ile yüksek lisanstaki akademik başarı puanları arasındaki ilişkiler Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı formülü kullanılarak hesaplanmıştır. Bulunan korelasyon katsayılarının sıfırdan manidar derecede farklı olup olmadıkları, 0,05 düzeyinde, t -testi ile test edilmiştir. HÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü' ndeki dört fakülte ve Devlet Konservatuarı'ndaki yüksek lisans öğrencilerinin LES puan türleri ile akademik ortalamaları arasında manidar bir ilişki bulunmamıştır. Araştırmada ayrıca LES puan türleri ile akademik ortalamalar arasındaki ilişkilere fakülte ve Devlet Konservatuarındaki programların öğrenci alırken tercih ettikleri LES ağırlıklı puan türleri göz önünde bulundurularak cevap aranmıştır. Bunun sonucunda yalnızca Edebiyat Fakültesine LES-SÖZ puanı ile öğrenci alan programlardaki korelasyonlar, üç LES ağırlıklı puan türü için de 0,05 düzeyinde manidar bulunmuştur.Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'ndeki fakültelerin yüksek lisans programlarında kayıtlı öğrencilerin LES puanları ile bir yıllık akademik ortalamaları arasında dikkate değer bir ilişki görülmemiştir. Araştırma LES 'in ilk yıllarını kapsadığı için bazı programlarda bir iki öğrenci bulunması ya da hiç öğrenci olmaması sorunu ile karşılaşılmıştır. Ayrıca 1997-1999 öğretim yılları arasında yüksek lisans programlarına başvuran öğrencilerin LES puanları, seçme sırasında değerlendirme ölçütlerinden biri olmuş ancak ağırlığı belirtilmemiştir. 2000 Bahar döneminden itibaren ise LES puanları, %50 ağırlıkla değerlendirmeye katılmıştır. Bu bilgiler ışığında araştırmanın anabilim dalları bazında yeniden yapılması önerilebilir.
dc.description.abstractIll SUMMARY This study has been done with the aim of determining the relation between the scores of the Postgraduate Education Entrance Examination (LES) and the first year Grade-Point-Averages (GPA) of graduate students at the Social Sciences Institute of Hacettepe University and so of getting hints about the appropriateness of the LES scores types that are used to select students for graduate education programmes. The data used in the research has been supplied with 507 students who had enrolled in the graduate education programmes of Hacettepe University Institute of Social Sciences by means of their LES results cards and who completed the first year of that programme between the fall semesters of 1997-1998 and 1999-2000. The relations between the LES scores and the Grade-Point-Results of the graduates have been calculated by using the Pearson Moments Product Correlation Coefficient formula, t-test has been used in order to test the significance of correlation coefficients at 0,05 level. No significant relationship is found between the LES scores and GPA' s of the graduate students in the 4 faculties and National Conservatory of HU Institute of Social Sciences. The relations between the LES scores and the GPA's have been searched considering the score types which the programmes in the faculties and National Conservatory prefer while selecting the students. Consequently only the correlations in the programmes of Faculty of Arts which prefer the LES verbal score have been found significant at 0,05 level for each of three LES weighted scores.IV No noticeable relation has been found between the LES scores and the GPA's of the students enrolled in the graduate education programmes of the Hacettepe University Institute of Social Sciences. Since the research has involved the early years of the LES, the numbers of students in some programmes has been insufficient. Besides, the LES scores of the students who applied for the graduate education programmes between 1997-1999 academic years have been evaluated as a criterion for selection but to what extent it affects the evaluation has not been stated. Since 2000 spring semester, 50% of LES scores has been involved during the evaluation process. Considering the results of the research, it can be recommended to make a new research based on the departments.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü`ne bağlı yüksek lisans programlarındaki öğrencilerin lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiler
dc.title.alternativeThe Relation between the scores of the postgraduate education entrance examination (LES) and the grade-point-averages of graduate students at the Social Science Institute of Hacettepe University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmGraduate
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmValidity
dc.subject.ytmPostgraduate education entrance examination
dc.subject.ytmSocial science institute
dc.subject.ytmCorrelation
dc.identifier.yokid117631
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113551
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess