Show simple item record

dc.contributor.advisorTortum, Ahmet
dc.contributor.authorKaya, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-03T12:50:25Z
dc.date.available2020-12-03T12:50:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/46981
dc.description.abstractUlaştırma alanında kullanılan fosil yakıtların tükenmesi ve çevreye verdiği zararlar göz önüne alındığında bu tür yakıtların kullanımının azaltılması tüm dünya genelinde kabul edilmiş bir süreçtir. Bu doğrultuda alternatif enerji türlerine yönelimde ilk adres hiç kuşkusuz elektrik enerjisi olacaktır. Bu süreci hızlandırmak ve katkı sağlamak için geleneksel araçların yerine elektrikli araçlar tercih edilebilir. Ancak müşteri açısından elektrikli araçların kullanımında menzil ve şarj durumu gibi çeşitli sorunlar bulunmaktadır. Elektrikli araç şarj istasyon yerlerinin en uygun şekilde planlanması mevcut durumda bu sorunlara en yakın çözüm olarak gösterilebilir. Bu doğrultuda İstanbul ili tamamı ele alınarak elektrikli araç şarj istasyon konumlarını etkileyen 5 ana (ekonomik, coğrafi, enerji, sosyal/çevre ve ulaştırma) ve 19 alt kriter belirlenmiştir. Bu parametreler ve mevcut şarj istasyon konumları göz önüne alınarak 100 adet alternatif şarj istasyon konumu Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) ile oluşturulmuştur ve en uygun alternatif şarj istasyon konumları belirlenmiştir. Hem mevcut şarj istasyonu hem de alternatif şarj istasyonu konumlarının değerlendirilmesi Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) yöntemlerinden olan Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) ve VIseKriterijumska Optimizacija I Kompromisno Resenje (VIKOR) ile yapılmıştır. Değerlendirme sonucunda Avrupa yakasının güneydoğu kesimi ve Anadolu yakasının güneybatı kesimi elektrikli şarj istasyonlarının konumlandırılması için uygun alanlar olarak belirlenmiştir.
dc.description.abstractConsidering the environmental damage and the depletion of fossil fuels used in the field of transport, reducing the use of such fuels is a globally accepted process. In this direction, when tending towards alternative energy types, the first address will undoubtedly be electrical energy. In order to accelerate and contribute to this process, electric vehicles (EV) should be preferred instead of conventional motor vehicles. However, there are various problems in the use of EV for the customer such as range and recharge status. Optimal planning of electric vehicle charging stations (EVCS) can be considered as a solution to these problems. In this context, five main (economic, geographical, energy, social/environmental and transportation) and 19 sub-criteria which affect the location of EVCS have been determined for the whole city of Istanbul. Considering these parameters and the current EVCS locations, 100 alternative EVCS have been created with Geographical Information Systems (GIS) and the most suitable alternative location have been determined. Both the current and alternative EVCS locations have been evaluated by Analytic Hierarchy Process (AHP) and VlseKriterijuska Optimizacija I Komoromisno Resenje (VIKOR) from the Multi Criteria Decision Making (MCDM) methods. The south-east of the European side and the south-western part of the Anatolian side are observed being more suitable for EVCS.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleElektrikli araç şarj istasyon konumlarının karar verme teknikleri ile analizi
dc.title.alternativeAnalysis of electric vehicle charging station locations with decision making techniques
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-11
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmVIKOR method
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmElectric vehicles
dc.subject.ytmGeographical information systems
dc.identifier.yokid10277844
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid567343
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineUlaştırma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess