Show simple item record

dc.contributor.advisorErçetin, Şefika Şule
dc.contributor.authorYilmaz, Bariş
dc.date.accessioned2020-12-29T17:52:46Z
dc.date.available2020-12-29T17:52:46Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/469659
dc.description.abstract11 ÖZET Bu araştırmada, Ankara ilindeki özel okullarda ve devlet okullarında görev yapan okul yöneticilerinin, örgütsel değişime yönelik tutumları incelenmiş, İki grubun tutumları arasında fark bulunup bulunmadığına bakılmış ve eğitim sisteminin en önemli parçalarından biri olan okul örgütünün, örgütsel değişimi nasıl algılaması gerektiği konusu üzerinde durulmuştur. Örgütteki değişmeler incelenirken örgütsel değişme ile ilgili araştırma ve kuramlardan yararlanılarak, kuramsal olarak saptanan olası örgüt öğeleri ölçüt olarak kullanılmıştır. Araştırma problemi üç alt problemden oluşmuştur. Alt problemler şöyle ifade edilmiştir: 1. Özel okul yöneticilerinin örgütsel değişime ilişkin tutumları nasıldır? 2. Devlet okul yöneticilerinin örgütsel değişime ilişkin tutumları nasıldır? 3. Özel okul yöneticileri ile Devlet okulu yöneticilerinin örgütsel değişime ilişkin tutumları arasında fark var mıdır? Elde edilen bulguları şu şekilde özetlemek mümkündür: 1. Alt problem kapsamında, özel okul yöneticilerinin örgütsel değişime yönelik tutum ortalaması 59,7, standart sapması ise 9,3 tür. Yöntem kısmında Tablo 2.2 Ölçek puan dağılımları tablosunda açıklandığı gibi 51,36- 70 aralığındaki tutum ortalaması örgütsel değişime yönelik yüksek düzeyde olumlu tutumu yansıttığından, özel okul yöneticilerinin örgütsel değişime yönelik tutumlarının olumlu olduğu görülmektedir. 2. Alt problem kapsamında, devlet okulu yöneticilerinin örgütsel değişime yönelik tutum ortalamaları 46,5, standart sapması ise 10,15 tir. Yöntem kısmında Tablo 2.2 Ölçek puan dağılımları tablosunda açıklandığı gibi 32,68-51.35 aralığındaki tutum ortalaması örgütsel değişime yönelik ortaIll düzeyde tutumu yansıttığından, devlet okulu yöneticilerinin örgütsel değişime yönelik tutumlarının orta düzeyde olduğu görülmektedir. 3. Alt problem kapsamında, iki grup arasındaki farklılıklar ortaya çıkarılmıştır, p değeri 0,05 ten küçük olduğundan özel okul yöneticileri ile devlet okulu yöneticilerinin örgütsel değişime yönelik tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık vardır. İki grup arasındaki t puanı: 9,80 ve serbestlik derecesi 372 olarak hesaplanmıştır. İki grup arasında farklılık olduğu, grupların ortalama değerlerinden de görülmektedir. Özel okul yöneticilerinin ortalaması 59,7 (yüksek) iken devlet okulu yöneticilerinin ortalaması 46,5 (orta) dır.
dc.description.abstractIV ABSTRACT In this study, attitudes of private and government school administrators towards organizational change are examined, and it is checked if there is any difference between these two groups. Based on the comparison, how a school as one of the most important elements of the educational system needs to perceive organizational change is discussed. In examination of the change issues in organization some of the widely studied notions of organizational structure are used as the main criteria. The research problem is composed of three sub-problems. These are as follows: 1. What is the attitude of private school administrators concerning organizational change? 2. What is the attitude of government school administrators concerning organizational change? 3. Is there any significant difference between the attitudes of private and government school administrator concerning organizational change? It is possible to summarize the findings as follows: In the scope of 1st sub-problem, the average of attitudes of private school administrators towards organizational change is 59,7, and the standard deviation is 9,3. As it is explained in the method part of table 3 which shows scale score dispersion, it is seen that the attitude of private school administrators towards organizational change is positive, due to the average attitude of 51,36-70 range reflects highly positive attitude towards organizational change. In the scope of 2nd sub-problem, the average of attitudes of government school administrators towards organizational change is 46,5 andthe standard deviation is 10,15. As it is explained in the method part of table 3 which shows scale score dispersion, it is seen that the attitude of government school administrators towards organizational change is medium, due to the average attitude of 32,68-51,35 range reflects medium attitude towards organizational change. In the scope of 3rd sub-problem, the differences are discovered between two groups. There is a significant statistical difference between the attitudes of private school and government school administrators towards the organizational change, because the p value is less than 0,05. The t score between two groups is calculated as 9,80 and the latitude degree is calculated as 372. The difference between two groups can also be seen from the average value of these groups. Whilst the average of private school administrators is 59,7 (high), government school administrators average is 46,5 (medium).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel ve devlet okulu yöneticilerinin örgütsel değişime ilişkin tutumları
dc.title.alternativeThe Attitudes of private school and government school administratiors concerning organizational changes.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid149492
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid144327
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess