Show simple item record

dc.contributor.advisorTuğrul, Belma
dc.contributor.authorYildirim, Binnur
dc.date.accessioned2020-12-29T17:46:03Z
dc.date.available2020-12-29T17:46:03Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/469109
dc.description.abstractIV ÖZET YILDIRIM, Binnur. Öğretmenlerin Yaratıcılığa Bakış Açısı ve Anasınıfı Çocuklarının Yaratıcılık Düzeylerinin Öğretmenin Yaratıcılık Düzeyine Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2006. Araştırmada anasınıfı öğretmenlerinin yaratıcılığa bakış açışım, anasınıfına devam eden çocukların yaratıcılık düzeylerim öğretmenin yaratıcılık düzeyine göre incelemek, çocukların ve öğretmenlerin yaratıcılıklarında çeşitli değişkenlerin farklılık yaratıp yaratmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Ankara ilinde resmi ilköğretim okullarına devam eden yüz seksen çocuk ile öğretmenleri olmak üzere toplam iki yüz on katılımcı üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada çocukların ve öğretmenlerin yaratıcılıklarını belirlemek amacıyla 'Torrance Yaratıcı Düşünme Testi- Şekil Formu ` ile öğretmenlerin yaratıcılığa bakış açışım incelemek amacıyla `Anket Formu` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çocuklar ve öğretmenler arasında yaratıcılık alt boyutları ve yaratıcılık indeksi açısından bir ilişki bulunmamıştır. Kız çocukların akıcılık ve zenginleştirme boyutunda aldıkları puanların erkek çocuklara oranla daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Üniversite mezunu annelerin çocukları akıcılık, orijinallik, zenginleştirme ve yaratıcılık indeksi puanlan, ilkokul, ortaokul ve lise mezunu annelerin çocuklarının akıcılık, orijinallik, zenginleştirme ve yaratıcılık indeksi puanlarından daha yüksek bulunmuştur. Üniversite mezunu annelerin çocukları ile ön lisans mezunu annelerin çocuklarının yaratıcılık puanlan arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Üniversite mezunu babaların çocuklan akıcılık, zenginleştirme ve yaratıcılık indeksi puanlan, ilkokul, ortaokul ve lise mezunu babaların çocuklarının puanlarından daha yüksek bulunmuştur. Üniversite mezunu babaların çocuklarının orijinallik puanları ilkokul, ortaokul, lise ve ön lisans mezunu babaların çocuklarının puanlarından daha yüksek puan elde etmişlerdir. Çocukların yaratıcılık indeksi puanlarını en çok etkileyen değişkenin anne öğrenim düzeyi olduğu saptanmıştır.Öğretmenlerin yaratıcılık puanlarının yaşa, mezun oldukları programa, meslekteki hizmet sürelerine göre farklılaşmadıkları saptanmışta-. Anahtar Sözcükler Yaratıcılık, Yaratıcı Öğretmen, Yaratıcı Birey »Yaratıcı Düşünme
dc.description.abstractVI ABSTRACT YILDIRIM, Binnur. Teacher's Opinion about Creativity and The Search of Kindergarten Children and Their Teacher's Creativity Level, Master Thesis, Ankara, 2006. The research was made to determine whether there are any differences in creativity level between children and their teachers or not and to investigate their creativity depending on different variability's and to discuss teacher's opinion about creativity. This research was conducted on one hundred eighty children and their teacher, total two hundred twenty people who are at kindergarten which are in offical schools in Ankara. In this research `The Torrance Test of Creativity Thinking` for determining the creativity of the children and `Questionnaire Form` for the getting information about teacher's creativity opinion were used. At the result of research no significant differences were found about children and teacher's creativity level. It is observed that girl's fluency and elaboration scores are higher from boy's fluency and elaboration scores. Children whose mother are graduated from university are taken from high score from fluency, originality, elaboration and creativity index than children whose mother are graduated from primary, elementary and high school. There is no significant differences between graduated and pre graduated mother's children creativity level. Children whose father are graduated from university are taken from high score from fluency, elaboration and creativity index than children whose father are graduated from primary, elementary and high school. Children whose father are graduated from university are taken from high score from originality than children whose father are graduated from primary, elementary and high and pre graduated school. The most important factor which influence children's creativity index is that children's mother educational level. Teacher's creativity scores are not related with age, graduated programmed, and employment year.vıı Key Words Creativity, Creative Teacher, Creative Person, Creative Thinkingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin yaratıcılığına bakış açısı ve anasınıfı çocuklarının yaratıcılık düzeylerinin, öğretmenin yaratıcılık düzeyine göre incelenmesi
dc.title.alternativeTeacher`s opinion about creativity and the search of kindergarten children and their teacher`s creativity level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid200430
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145015
dc.description.pages220
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess