İçten Yanmalı Motorlarda Hidrojenin Yakıt Olarak Kullanılması ve Depolama Problemleri
dc.contributor.advisor | Gökçe, Akbay Tugan | |
dc.contributor.author | Ateş, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:45:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:45:47Z | |
dc.date.submitted | 1985 | |
dc.date.issued | 2019-03-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/469085 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada temel olarak hidrojenin depolanması usulleri ve problemleri ile içten yanmalı motorlarda yakıt olarak kullanılması ve ortaya çıkan neticeler üzerinde duruldu. Depolama konusunda, taşıt motorlarında ideal olduğu için kriyojenik sıvı halde depolama üzerinde daha fazla durulmuş, çeşitli şekillerde konunun aydınlatılması cihetine gidilmiştir.Hidrojenin motorda yakılması konusunda ise çeşitli yerlerde yapılan deneyler ve elde edilen neticeler üzerinde durulmuş, sonra da bunların genel bir değerlendirmesi yapılmıştır. Ayrıca Dizel ve Otto çevrimi esasına göre çalışan motorlarda yapılması gereken tadilat üzerinde de durulmuştur.Son bölümde ise ortaya çıkan neticelerin genel bir değerlendirmesi yapılarak bir hidrojen motorunda olması gereken özellikler özet olarak verilmiş ve çareler üzerinde durulmuştur.Netice olarak; normal şartlarda optimal bir hidrojen motorunda bulunabilecek veya bulunması gereken özellikler, karşılaşılabilecek güçlükler ve çareleri çalışmanın özünü teşkil etmektedir. | |
dc.description.abstract | This study mainly focuses on the use of hydrogen as a fuel in internal combustion engines and the resulting results.As it is ideal for storage engines, cryogenic liquid storage is more emphasized and the subject is illuminated in various ways.In the case of burning of hydrogen in the engine, the experiments and the results obtained in various places were emphasized and then a general evaluation was made. In addition, diesel and Otto cycle based on the necessary modifications to the engine is also considered.In the last part, a general evaluation of the results is given and the properties that should be in a hydrogen engine are summarized and the solutions are discussed.In conclusion; The characteristics and possible difficulties and remedies that may or may not be found in an optimal hydrogen engine under normal conditions constitute the essence of the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | İçten Yanmalı Motorlarda Hidrojenin Yakıt Olarak Kullanılması ve Depolama Problemleri | |
dc.title.alternative | Use of Hydrogen as Fuel in Internal Combustion Engines and Storage Problems | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-20 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10240928 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 535926 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Makine Mühendisliği Bilim Dalı |