Kavşaklar; projelendirme esasları ve bazı uygulamaların irdelenmesi
dc.contributor.advisor | Tombaklar, Ömer Halis | |
dc.contributor.author | Oğuz, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:45:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:45:15Z | |
dc.date.submitted | 1988 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/468998 | |
dc.description.abstract | ÖZET Ulaştırma sisteminde düzenleme çalışmaları önce yollarda,daha sonra kavşaklarda başlamıştır. Bu çalışma kavşak düzenlemelerini kapsamaktadır. Düzenleme çalışmaları için, gerekli proje eleman değerlerinin sonuçları ele alınmıştır. Bu elemanlar bu konuda çalışan teknik elemanların araştırmaları sonucunda elde edilmiştir. Bu tez kapsamında genelde bu çalışmaların sonuçları bütünleştirilerek düzenleme esaslarına ait bilgiler verilmiştir. Düzenleme için geniş ayrıntılara girilmeden mümkün olduğunca öncelikli konulara değinilmiştir. Çalışmalar trafik kapasitesi ve çizim metodları çerçevesinde değerlendirilmiştir. Çalışmalarımızın; Birinci bölümünde kavşaklar sınıflandırılarak örnekler verilmiştir. İkinci bölümünde kapasite konusuna değinilerek,kapasiteyi etkileyen faktörlerin değerleri ölçülerle verilmiştir. Üçüncü bölümde kavşak düzenlenmesine ait esaslar verilmiştir. Ayrıca bu bölümde Konya yöresinde bazı kavşaklar ele alınıp irdelenmiş ve bu konudaki uygun çözüm yolları önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY Designing and planning of the transportation system had started firstly on roads, and thereafter on junctions. This study covers junction designs and planning works. For this kind of work, results of the valution of the necessory personnel for the project were considered o These personnel had been obtained after the investigation of the technical staff who has worked in this field. In the contents of this thesis some knowledge regarding to design and planning principles had been given. Without going into the details of the design and planning works, the subjects which have more importance had been explained. This study had been investigated for the capacity of traffic and plotting methods. In the first of the thesis, examples for the classification of.junctions were given. In the second chapter, the capacity problem is studied, and factors which effect the capacity are given with observed values. In the third chapter, principles for the junction design and planning were given. In this chapter, some junctions from Konya district had also been taken into investigation and the suggestions were for the problems seen. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Kavşaklar; projelendirme esasları ve bazı uygulamaların irdelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Intersections | |
dc.subject.ytm | Traffic | |
dc.subject.ytm | Roads | |
dc.identifier.yokid | 9962 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 9962 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |