Show simple item record

dc.contributor.advisorÜstündağ, Tülay
dc.contributor.authorKocatürk, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-29T17:44:58Z
dc.date.available2020-12-29T17:44:58Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/468952
dc.description.abstractIV ÖZET KOCATÜRK, Fatma. Okul Deneyimi li Dersi ile İlgili Uygulama öğretim Elemanlarının, Uygulama öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylannın Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2006. Araştırmanın amacı, Okul Deneyimi II dersi ile ilgili uygulama öğretim elemanlarının, uygulama öğretmenlerinin ve öğretmen adaylannın görüşlerini saptamaktır. Araştırmada Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda çalışan uygulama öğretim elemanlarının, sınıf öğretmeni olarak görev yapan uygulama öğretmenlerinin ve Sınıf öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören son sınıf öğretmen adaylannın görüşlerine yer verilmiştir. Aynca, uygulama öğretmenleri ile öğretmen adaylannın görüşleri arasında istatistiksel açıdan fark olup olmadığına da bakılmıştır. Araştırma, 2005 - 2006 akademik yılında Ankara, Başkent, Gazi ve Hacettepe Üniversitelerinin Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda görev yapan ve Okul Deneyimi II dersini vermiş 15 öğretim elemanı, bu üniversitelerin sekizinci yanyıhnda okumakta olan 313 öğretmen adayı ve öğretmen adaylannın Okul Deneyimi II dersini uyguladıktan okullarda çalışan 90 uygulama öğretmeni üzerinde yapılmıştır. Benzer içerikte hazırlanmış 37 maddelik dört ayn ölçek taraflara uygulanmıştır. Verilerin analizinde güvenirlik hesaplaması için Cronbach - alpha kullanılmıştır. Güvenirlik katsayısı 0,96 - 0,98 arasında değişmektedir. Maddeleri daha iyi seçmek amacıyla T - testi, uygulama öğretmenleri ile öğretmen adaylannın görüşleri arasında istatistiksel açıdan fark olup olmadığını incelemek amacıyla Ki - kare analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgulanndan yola çıkarak; uygulama öğretim elemanlan, öğretmen adaylannı uygulama öncesinde, uygulama sırasında ve uygulama boyunca yönlendirdiklerini ifade etmişlerdir. Uygulama öğretmenleri de benzer şekilde, öğretmen adaylannı yönlendirdiklerini belirtmişlerdir. Ancak, öğretmen adayları uygulama öğretim elemanlan ve uygulama öğretmenleri tarafından yeterince yönlendirilmedikferini düşünmektedirler. Aynca, öğretmen adaylan, uygulama öğretim elemanlannın uygulama öğretmenlerinden daha az yönlendirmede bulundukiannı düşünmektedirler.Uygulama öğretmenleri ile öğretmen adayları görüşleri arasında uygulama öncesinde, uygulama sırasında ve uygulama sonrasında istatistiksel açıdan anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Başka bir deyişle, uygulama öğretmenleri öğretmen adaylarını yönlendirdiklerini düşünseler de, öğretmen adaylan bu görüşü bütünüyle desteklememekte, aksini düşünmektedirler. Anahtar Sözcükler Okul Deneyimi II, uygulama öğretim elemanları, uygulama öğretmenleri, öğretmen adaylan.
dc.description.abstractVI ABSTRACT KOCATÜRK, Fatma. The Opinions of University Instructors, Mentor Teachers and Prospective Teachers Concerning School Experience II Course, Master's Thesis, Ankara, 2006. The purpose of this research is to determine the opinions of university instructors, mentor teachers and prospective teachers concerning School Experience II Course. In this research, the opinions of university instructors working at Classroom Teaching Department, mentor teachers working as classroom teachers and fourth grader prospective teachers studying at Classroom Teaching Department were taken place. Afterwards, it was searched whether there were differences between the opinions. Besides, it was examined whether there were statistical differences betweeen the opinions of mentor teachers and prospective teachers. This research has been carried out in 2005 - 2006 academic year, with 15 instructors working at Ankara, Başkent, Gazi and Hacettepe Universities' Clasroom Teaching Department and lecturing School Experience II Course, 313 prospective teachers studying in the eighth semestre at these universities and 90 mentor teachers working at schools in which prospective teachers practiced School Experience II Course. Four different scales with similar content including 37 items were administered to the participants. While analyzing data, in order to calculate reliability Cronbach - alpha was used. The reliability coefficient is changing in between 0,96 - 0,98. In order to choose items better. T - test in order to examine whether there were statistical differences between the opinions of mentor teachers and prospective teachers: Chi - square were used. According to the research findings, university instructors stated that they oriented prospective teachers before practice, in practice and throughout practice. Similarly, mentor teachers stated that they oriented prospective teachers. However, prospective teachers thought that they were not adequately oriented by university instructors and mentor teachers. Besides, prospective teachers thought that university instructors they were mentored by university instructors less than mentor teachers.vıı It was determined that before practice, in practice and throughout practice, there were significant differences statistically between the opinions of mentor teachers and prospective teachers. In other words, mentor teachers thought that they oriented prospective teachers, but prospective teachers did not absolutely support this opinion, they thought the opposite. Key Words School Experience II, university instructors, mentor teachers, prospective teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul deneyimi II ders ile ilgili uygulama öğretim elemanlarının, uygulama öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının görüşleri
dc.title.alternativeThe opinions of university instructors, mentor teachers and prospective teachers concerning school experience II course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid200713
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid173494
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess