Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkerman, Nur Gökalp
dc.contributor.authorAltin, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-29T17:43:55Z
dc.date.available2020-12-29T17:43:55Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/468787
dc.description.abstractAmerika Birleşik Devletleri 'nde 1950'lerin sonlarına doğru başlayan ve özellikle etnik azınlıklar temelinde gerçekleşen toplumsal uyanış süreci, Amerikan yerlileri için de politik, sosyal ve kültürel anlamda bir yenilenme hareketine yol açmıştır. Bu dönemde sanatı toplumsal bilinci uyandırmak amacıyla kullanan sanatçılar arasında Amerikan yerlisi oyun yazan Hanay Geiogamah da vardır. Geiogamah'mn 1970'lerin ilk yarısında yazmış olduğu ve Yerli Amerikan Tiyatrosu'na öncülük eden oyunları, söz konusu edilen toplumsal uyanışa hizmet etmeleri açısından önemlidir. Bunlardan Body Indian ve Foghorn adlı oyunlar, Alman oyun yazan ve tiyatro düşünürü Bertolt Brecht'in sosyal ve politik bilinç uyandırmaya adanmış tiyatrosunun temel öğelerinden olan Yabancılaştırma Etkisi 'nden faydalanıyor olmalarıyla dikkat çekicidir. Bu tez çalışması, Hanay Geiogamah'mn Body Indian ve Foghorn oyunlannda Brecht'in Yabancılaştırma Etkisi'nin ne şekilde kullanıldığını tartışmayı amaçlamakta ve Amerikan Yerlisi oyun yazarının Batılı bir sanat dalı olan tiyatro aracılığıyla toplumuna nasıl hitap ettiği konusunda bir sonuca varmayı hedeflemektedir. Anahtar Sözcükler Yerli Amerikan Tiyatrosu, Hanay Geiogamah, Bertolt Brecht, Yabancılaştırma Etkisi, Gestus
dc.description.abstractThe period of social awakening, that began in the United States of America in the late 1950s, during which ethnic minorities were especially active, stimulated the Native American community's political, social and cultural restoration movement. Native American playwright, Hanay Geiogamah, is one of the artists who utilized art at the time, as a means for raising social consciousness. Among his plays which pioneered Native American Theater, the ones written in the first half of the 1970s are significant in serving the cause of social awakening. The plays entitled Body Indian and Foghorn are conspiciuos in adopting the alienation effect which is one of the fundamental elements of the German playwright and theatrical theorist Bertolt Brecht's epic theater dedicated to social and political consciousness raising. This thesis attempts to discuss how the Brechtian alienation effect is applied in Hanay Geiogamah's Body Indian and Foghorn; and aims to come to a conclusion about how the Native American playwright communicates with his community via the theater which is a Western art form. Keywords Native American Theater, Hanay Geiogamah, Bertolt Brecht, Alienation Effect, Gestus.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAmerikan Kültürü ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectAmerican Culture and Literatureen_US
dc.titleThe use of the brechtian alienation effect in Hanay Geiogmah`s plays: Body Indian and Foghorn
dc.title.alternativeHanay Geiogamah'nın Body Indian ve Foghorn adlı oyunlarında Brecht'in yabancılaştırma etkisinin kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAmerikan Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid200331
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid173934
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess