Türk saz musikisinde icra- nota farklılığı
dc.contributor.advisor | Torun, Mutlu | |
dc.contributor.author | Yahya, Gülçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:42:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:42:34Z | |
dc.date.submitted | 1993 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/468571 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Türk Mûsikîsi saz eserlerinde icra-nota farklı lığı incelenmiştir. Önemli saz ustalarımızdan Tanburî Cemil Bey, Refik Fersan, İzzettin Ökte, Yorgo Bacanos, Şerif Muhittin Targan ve Udî Hırant Emre'nin kısa biyografi özetlerinden sonra kendi icralarından notaya alınmış saz eserlerine yer verilmiştir. Örnek olarak yirmi saz eseri seçilmiştir. Eserlerin notası birinci portesi ustanın icrasından, ikinci portesi yayımlanmış notalardan olmak üzere alt alta gelecek şekilde çift porte üzerine yazılmıştır. Böylece icranın ve notanın karşılaştırılması yapılmıştır. Ustalarımızın, icralarında yapmış oldukları süslemeler, süslemelerin karakterleri (mızraplı, mızrapsız, legato) küçük nota ilâveleri üstteki' portede gösterilmiştir. Daha sonra yayımlanmış notalarda görmediğimiz ancak, icracıların notadan farklı olarak yapmış oldukları süslemelerin, ıınota dışı ilâvelerin analizi ve sınıflandırılması yapılarak detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Sonuç bölümünde ise eğitim ve icra açısından ayrı öneriler sunularak, eserlerin mümkün olduğu kadarı ile icra edildiği şekilde de notaya alınması ve çalgı metodlarının oluşturulmasında bundan faydalanılarak yeni yetiş tavır kazandırılmasının gerekliliği üzerinde durulmuştur en sazendelere Anahtar Kelimeler: Türk Mûsikîsi, saz eseri, icra, nota dışı ilaveler, sazende. nota süsleme, | |
dc.description.abstract | without plectrum, legato) and the additions of small note on the upper porte. Then we made the classitication and analysis of note outside additions and the variations that we didn't see them in the published notes but the interpreters made them differently from note. In the conclusion chopter we dwelt upon the necessity of providing an attitude to the new `sazende` (instrument player) and taking into note the works in the shape of its interpretations by making use of this in being formed of instrument methods and by being put forword the different otters from point of view training and interpretation. Key Words: Turkish Music, instrumantal work, interpretation note, additions in outside notes, instrument player. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Türk saz musikisinde icra- nota farklılığı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Instrument player | |
dc.subject.ytm | Performing | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.subject.ytm | Note | |
dc.subject.ytm | Work of instrument | |
dc.identifier.yokid | 28827 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 28827 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |