Show simple item record

dc.contributor.advisorTorun, Mutlu
dc.contributor.authorYahya, Gülçin
dc.date.accessioned2020-12-29T17:42:34Z
dc.date.available2020-12-29T17:42:34Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/468571
dc.description.abstractBu çalışmada Türk Mûsikîsi saz eserlerinde icra-nota farklı lığı incelenmiştir. Önemli saz ustalarımızdan Tanburî Cemil Bey, Refik Fersan, İzzettin Ökte, Yorgo Bacanos, Şerif Muhittin Targan ve Udî Hırant Emre'nin kısa biyografi özetlerinden sonra kendi icralarından notaya alınmış saz eserlerine yer verilmiştir. Örnek olarak yirmi saz eseri seçilmiştir. Eserlerin notası birinci portesi ustanın icrasından, ikinci portesi yayımlanmış notalardan olmak üzere alt alta gelecek şekilde çift porte üzerine yazılmıştır. Böylece icranın ve notanın karşılaştırılması yapılmıştır. Ustalarımızın, icralarında yapmış oldukları süslemeler, süslemelerin karakterleri (mızraplı, mızrapsız, legato) küçük nota ilâveleri üstteki' portede gösterilmiştir. Daha sonra yayımlanmış notalarda görmediğimiz ancak, icracıların notadan farklı olarak yapmış oldukları süslemelerin, ıınota dışı ilâvelerin analizi ve sınıflandırılması yapılarak detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Sonuç bölümünde ise eğitim ve icra açısından ayrı öneriler sunularak, eserlerin mümkün olduğu kadarı ile icra edildiği şekilde de notaya alınması ve çalgı metodlarının oluşturulmasında bundan faydalanılarak yeni yetiş tavır kazandırılmasının gerekliliği üzerinde durulmuştur en sazendelere Anahtar Kelimeler: Türk Mûsikîsi, saz eseri, icra, nota dışı ilaveler, sazende. nota süsleme,
dc.description.abstractwithout plectrum, legato) and the additions of small note on the upper porte. Then we made the classitication and analysis of note outside additions and the variations that we didn't see them in the published notes but the interpreters made them differently from note. In the conclusion chopter we dwelt upon the necessity of providing an attitude to the new `sazende` (instrument player) and taking into note the works in the shape of its interpretations by making use of this in being formed of instrument methods and by being put forword the different otters from point of view training and interpretation. Key Words: Turkish Music, instrumantal work, interpretation note, additions in outside notes, instrument player.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTürk saz musikisinde icra- nota farklılığı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInstrument player
dc.subject.ytmPerforming
dc.subject.ytmTurkish music
dc.subject.ytmNote
dc.subject.ytmWork of instrument
dc.identifier.yokid28827
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid28827
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess