Show simple item record

dc.contributor.advisorZeren, Ayhan
dc.contributor.authorÖzçelik, Dilek
dc.date.accessioned2020-12-29T17:41:13Z
dc.date.available2020-12-29T17:41:13Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2019-08-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/468347
dc.description.abstractBu çalışmada, birinci konumdaki keman etütleri, keman öğrenmeye yeni başlayanlar için açıklamalı olarak hazırlanmıştır. Birinci konumu kapsayan yerli ve yabancı bazı keman metotları incelenmiş ve bir kıs mından faydalanılarak, keman öğrencisinin, yayma hakim, üç diyezli, üç bemollü ve onaltılık değerleri içeren az güçlükte eserleri çalabilecek du ruma gelmesi hedeflenmiştir.Çalışmanın ilk bölümlerinde, müzik ve kemanla ilgili, öncelikle öğ renilmesi gereken, bazı temel bilgiler verilmiş ve kolaydan zora, bilinenden bilinmeyene ilkeleri gözetilerek, düzenli, planlı ve yöntemli bir şekilde ileri aşamalara geçilmiştir. Yay kullanımı ve sol el parmaklarının tuşedeki her yeni durumu şe killerle gösterilerek, daha kolay anlaşılması sağlanmış, öğrenilmesi gereken kuramsal bilgiler, aşama aşama konuların içine yerleştirilerek, her yeni bilgiye zamanı geldikçe ve uygulamaya yönelik etütleri ile birlikte yer ve rilmiştir. Böylece, bilgilerin daha anlamlı olması sağlanarak, öğrenilmesi kolaylaştırılmıştır. Bu çalışma, keman öğrenmeye yeni başlayan bir öğrencinin keman öğrenirken, öğretmenine danışma gereğini daha aza indirmesi, karşılaştığı bir çok güçlüğü, bu çalışmada verilen açıklamalarla yenme imkanını bu labilmesi yönünden önemlidir.Anahtar Sözcükler: Keman metotları, Yaylı çalgılar.
dc.description.abstractIn this study, Violins, in It's first location is prepared with explanations for those who want to start to learn this instrument. Some local and foreign violin methods involving first location are investigated, using some of these methods, it is aimed that violin students should be able to play songs with 3 flat, sharps, 16 th note. IllInitial chapters of this study cover basic ideas concerning music and violins. Using the the method from easiest to hardest, further advarnced ideas are given in a planned way. Usage of violin bow and finyers and the location of each fingers set up on the fingerboard are given pictorially and thus easy understanding is aimed at. Those established ideas which has to be assimilated are also givent hereotially and within context. Thus a more meaning ful and easy learning is obtained. This study is important for the fact that learners have the least need for their teacher and also their ability to overcome most of their difficulties.KEY WORDS: Violin, Violin methodsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleYeni başlayanlar için keman metodu denemesi
dc.title.alternativeTrial of violin methods for beginners
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-19
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmViolin
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid45225
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid45225
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess