Show simple item record

dc.contributor.advisorMartı, İ. Baha
dc.contributor.authorBilgin, Osman
dc.date.accessioned2020-12-29T17:41:05Z
dc.date.available2020-12-29T17:41:05Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/468325
dc.description.abstractÖZET Yüksek Lisans Tezi HAFİF RAYLI SİSTEMLERDE KULLANILABİLECEK ÖZELLİKTE 2kW,500VDC/24VDC REGOLELI BİR KONVERTÖR DEVRESİNİN TASARIMI VE İMALATI Osman BILG1N Selçuk üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü E l ektr ik-E 1 ektronik Müh. Anabil im Dalı Danışman ; Yrd.Doç-.Dr, I, Baha MARTI 1995, Sayfa: 74 Jüri : Yrd. Doç. Dr. I, Baha MARTI ; Prof, Dr, Mehmet BAYRAK : Yrd.Doç.Dr. Abdullah ORKMEZ Bu çalışmada Hafif Raylı Sistemlerde Kul lani labi 1 ecek özellikte 200 VDC gerilimi 12 VDC gerilime çeviren 2 kW'lik DC/DC Konvertör devresi tasarlanmış ve gerçekleştirilmiştir. DC/DC çevirme işlemi Darbe Genişlik Modülasyonu (FUM) esas al ınarak gerçek l eş t ir i 1 misti r'. 200V'luk DC gerilim, kıyıcı devreyle AC gerilime çevri lerek dönüştürücü transformatörün primerine uygulanmıştır. Transformatörün sekonderinde elde edilen AC gerilim doğrultu lup filtre edilerek DC gerilime çevrilmiştir. Konvertör devresi sürücü katında birden çok besleme kay nağına ihtiyaç duyulduğundan 24 V girişi ve sekiş adet O ile 12V arasında ayarlı DC çıkışı olan Push-Full DC/DC Kon-vertör devresi gerçekleştirilmiştir. 24V'luk akü yerine Laboratuvar- da bulunan DC güç kaynağı kullanılmıştır. Kıyıcı devre tasarımında güç elemanı olarak MOSFET va Güç Trans istör 1 erinin özelliklerine sahip IGBT (Isolated Gate Bipolar Transistor) kullanılmıştır. Devrede çıkış gerilimini regüle için kullanılan geri besleme devresi ile çıkış katı ve aynı şekilde güç katı ile sürücü katı birbirlerinden optik izolasyonla izole edilmiş in i ş t i r. ANAHTAR KELİMELER; Tam köprü, Push-Full, IGBT, Sürücü, PWM m
dc.description.abstractABSTRACT Masters Thesis THE DESIGN, CONSTRUCTION AND APPLICATION OF 2kW, 800VDC/24VDC REGULATING CONVERTER USABLE IN TRAM RAIL RANGE SYSTEMS Osman BİLGİN Selçuk University Science Institute Electric-Electronics Eng.Dept. Supervisor: Asso, Prof. Dr. I. Baha MARTI 1995, Page: 74 Jury: Asso. Prof, Dr. I. Baha MARTI : Prof. Dr, Mehmet BAYRAK ! Asso, Prof.Dr. Abdullah URKMEZ In this project a 2kW DC/DC converter circuit which can be used in the Tram Rail Range Systems and converts 200V DC into 12V DC is designed and constructed. DC/DC converting process is done by using Power Width Modulation (PWM), The 200V DC voltage is applied to the converter transformer's primary after converting it to AC voltage with chopper circuit. The AC voltage that is obtained in the secondary of the transformer is converted into DC voltage after directing and filtering. Because of having more than one power supplies in the driving card of the converter circuit, a Push-Pull DC/DC converter circuit which has a 24V input and eight adjustable outputs between 0 and 12V is designed. A DC power supply in the laboratory is used in place of 24V accumulator. IGBT (Isolated Gate Bipolar Transistor) that has the properties of MOSFET and Power Transistors is used in the design of the chopper circuit. Feed back circuit (used for regulating the output voltage) and the output card, also the power card and the driving card are isolated from each other by optical isolation. KEY WORDS: Full bridge, Push-Pull, IGBT, Driver, PWM. Wen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleHafif raylı sistemlerde kullanılabilecek özellikte 2 kw. 800 vdc regüleli bir konvertör devresinin tasarımı ve imalatı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConverters
dc.subject.ytmRailway systems
dc.identifier.yokid45205
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid45205
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess