Show simple item record

dc.contributor.advisorErgan, M. Salih
dc.contributor.authorYağişan, Nihan
dc.date.accessioned2020-12-29T17:41:04Z
dc.date.available2020-12-29T17:41:04Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/468323
dc.description.abstractÖZET Yüksek Lisans Tezi ORTAÖ?RETİM MÜZİK E?ÎTlMÎ ÎLKE VE AMAÇLARI İLE BAZI E?İTİM MÜZİ?İ KİTAPLARININ ANALİZİ NihanYA?IŞAN Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğt. Anabilim Dalı Doç. M. Salih ERGAN 1995, Sayfa : 94 Jüri: Prof. Dr. Ayhan ZEREN Doç. M. Salih ERGAN Doç. Gülsen ŞİMŞEK Bu araştırmada; tüm müzik eğitimcilerinin ve müzik eğitimiyle il gilenenlerin bilmesi gereken, okul müzik eğitimiyle ilgili koşullar in celenmiştir. Müzik eğitimi, önemi, etkileri, bu eğitimin içinde yer alan ve onu etkileyen faktörler ile ülkemizde halen var olduğu gözlenen çeşitli problemler ve çözüm önerileri konularında kaynak taramaları yapılarak, müzik eğitimcilerine - bu konulara ilişkin görüşlerini almak amacıyla- anket uygulanmıştır. Kaynak olarak daha çok, çeşitli seminer, konferans ve sempozyumlarda sunulan bildiriler ile gazete ve dergilerde yayınlan mış makaleler ve müzik eğitim-öğretim alanındaki çeşitli kitaplar alın mıştır. Ayrıca çeşitli yıllarda yürürlüğe giren öğretim programlan ta ranıp, karşılaştırmaları yapılarak bu doğrultuda bazı okul müzik ki tapları incelenmiştir. Müzik eğitim -öğretimim geliştirmek ve sorunların çözümü için yapılması gerekenler 'ilkeler` başlığı altında belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler : Müzik eğitimi, müfredat programı, prob lemler, yapılması gerekenler, ilkeler.
dc.description.abstractABSTRACT Master's Thesis THE PRINCIPLES AND AIMS OF THE MUSICAL TRAINING IN THE SECONDARY HIGH SCHOOLS; ANALYSIS OF THE FEW WORKS ON MUSICAL TRAINING NihanYA?IŞAN Selçuk University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Music Education Supervisor : Doç. M. Salih ERGAN 1995, Page : 94 Jury: Prof. Dr. Ayhan ZEREN Doç. M. Salih ERGAN Doç. Gülsen ŞİMŞEK In this research, all the conditions of music education in schools that all the music educationalists and people interested in music are sup posed to know are examined. A survey has been made to understand the importance and the effects of music education and the factors which influence an efficient education. A questionnaire has been prepared to ask for the opinions of music educationalists and to spot the diffucilties that are preseutly being. « 11experienced various seminar, conference and symposium papers, articles published in newspapers and magazines, some books on the training and the teaching of music have been taken as sources. Furthermore, the cur ricula of the previous years have been looked through; these have been companed and contrasted and the textbooks written on the light of the given curricula have been examined. The things to be done to improve the present music teaching- training process, and to solve the problems are given under the title 'principles'. K«?y Words : Education of music, curriculum, problems and things to be done, principles.. «.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleOrtaöğretim müzik eğitimi ilke ve amaçları ile bazı eğitim müziği kitaplarının analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid45230
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid45230
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess