Show simple item record

dc.contributor.advisorArıkan, Fatma Gülay
dc.contributor.authorGültekin Aktuğ, Handan
dc.date.accessioned2020-12-29T17:40:47Z
dc.date.available2020-12-29T17:40:47Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/468278
dc.description.abstractBu araştırma, günümüzde gerek maddi gerekse anlamsal bakımdan daha öncehiç olmadığı kadar büyüyen tüketim olgusuna toplumu oluşturan bireylerinyüklediği anlamları irdelemektedir. Çalışma; sembolik anlamlar yüklenen tüketimürünlerinden tüketicinin umduğu ve sağladığı faydaların neler olduğunu ortayakoymak, tercih edilen tüketim ürünleri ile tüketenin ve diğerlerinin kimlik ve statüarasında kurduğu ilişkiyi göstermek amacındadır.Bu niyetle, tüketimin modern/postmodern toplumlarda ulaştığı anlamsal boyutahangi süreçlerin sonucunda ulaştığı gösterilmeye çalışılmaktadır. Tüketim olgusuöncelikle ekonomik boyutu ile incelenmiş, tüketim hacimlerini arttıransanayileşme süreci ve diğer ekonomik sebeplere yer verilmiştir. Artan üretimhacimlerinin sonucunda yükselen arz eğrisini karşılayacak talebi oluşturmak veüreticinin kendi ürününe talep yaratmak amacı ile yürüttüğü pazarlama faaliyetleriele alınmış; yürütülen bu faaliyetlerin tüketici üzerinde yarattığı etki tartışılmıştır.Modern/Postmodern toplumların tüketim çerçevesinde, geleneksel toplumlardanfarklılaşan özellikleri işlendikten sonra, tüketim ürünlerine atfedilen sembolikdeğerlerin ve tüketiciyi sembolik değerleri için ürünleri satın alma davranışına itenmotivlerin neler olduğu ortaya koyulmuştur.Araştırma literatür taramasına dayalı nitel bir çalışmadır.Sonuç olarak modern/postmodern toplumlarda bireylerin tüketim tercihleri ile birkimlik arz ettiklerine dair inançları ve bu kanı ile ulaşmak istedikleri kimlik ve dahilolmak istedikleri sınıf/statüye kavuşmak üzere tüketim kalıplarını şekillendirdikleriçalışmada ortaya koyulmuştur.Anahtar Sözcükler: Modern Toplum, Postmodern Toplum, Statü, Sembol, Kimlik,Tüketim
dc.description.abstractThis research examines the meanings, given by the individuals, of consumptionthat got greater than ever before either tangibly or semanticly in today?s world.The study has the aim of setting forth the benefits which the consumer hopes fromand provides out of the consumer goods and of revealing the relation betweenidentity/status and obted consumption goods for the consumer and the others.With this purpose, it is tried to be shown, how the modern/postmodern societieshave brought the consumption to it?s today?s semantic dimensions. Consumptionphenomenon first examined from an economic perspective regarding the progressin industrilization and other economic factors which enhance the volume ofconsumption. After the increase of supply, the marketing policies to generate thedemand accordingly and for the supplier to originate demand for his/her ownproducts are examined and the impact of those policies on the consumer isargued. After handling the differences between modern/postmodern societies andtraditional societies in the meaning of consumption, the symbolic values attributedto the consumption goods and the motives which impel the consumer to purchasegoods for their symbolic values are revealed with in the study.This research is a qualitative study which based on documentary scanning.As the result, it is set forth that individuals in modern/postmodern societies hasthe belief that the consumption preferences reveals the identity of consumer andwith this belief today?s individuals give form to their consumption behaviour toreach the desired identity and status.Key Words: Modern Society, Postmodern Society, Status, Symbol, Identity,Consumptionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleYeni sosyal ve kültürel kimliklerin oluşumunda, tüketimin değişen anlamları üzerine sosyolojik bir araştırma
dc.title.alternativeA sociological research upon changing meanings of consumption in the formation of new social and cultural identities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid343934
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229018
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess