Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Fikret
dc.contributor.authorÖrnek, Mustafa Nevzat
dc.date.accessioned2020-12-29T17:40:21Z
dc.date.available2020-12-29T17:40:21Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/468202
dc.description.abstractöz Yüksek Lisans Tezi KONYA'DA İMAL EDİLEN İKİ DİNGİLLİ TARİM APABASININ TRAKTÖRLE KOMBİNASYONUNDA FRENLEME ETKİNLİ?İNİN BELİRLENMESİ Mustafa Nevzat ÖRNEK Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tarım Makinalart Anabilim Dalı Danışman:Yrâ/Doç.Dr. Fikret DEMİR 1996, 50 Sayfa. Jüri : Yrd.Dog.Dr. Fikret DEMİR Yrd/Doç.Dr. Ahmet PEKER Yrd.Dog.Dr. Cevat AYDİN Bu çalışmada, Konya bölgesinde imal edilen, 3 tonluk, iki dingilli bir tarım arabasının frenleme etkinliği belirlenmiştir. Denemelerde, 10, İS ve 20 km/h ilerleme hızlarında ve boş, % 50 dolu, tam dolu ve % İSO doH şartlarda frenleme etkinliğini teorik ve deneysel olarak belirlenmiştir. Tarım arabasının kütlesi arakça kombinasyonun frenleme ivmesi azalmaktadır. Yani, traktörün katan durdurabilmesi için daha fazla zamana diğer bir değişle daha âzla durma yoluna gereksinim duyulmaktadır.Denemeler sonucunda, tarım arabasının frenleme ivmesi, her bir kombinasyon için TSE tarafından önerilen 2.S m/s2'lik değeri alanda kalmıştır. Anahtar kelimeler: Tarım arabası, çarpma fren, frenleme etkinliği, frenleme ivmesi
dc.description.abstractABSTRACT Master Thesis BREAKING EFFICIENCY DETERMINATION FOR THE COMBINATION OF TRACTOR WITH FOUR-WHEELED TRAILER WHICH IS PRODUCED M KONYA Mustafa Nevzat ÖRNEK Selçuk University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Agricultural Machinery Supervisor: Assist Prof. Dr. Fikret DEMİR 1996, SO Pages. Jury : Assist Prof. Dr. Fikret DEMİR Assist Prof. Dr. Ahmet PEKER Assist Prof. Dr. Cevat AYDIN In this research, breaking efficiency of four-wheeled trailer of three tons, which is produced in Konya, was determined. In the experiments, in 10, 15 and 20 km/h forward speeds and empty, % SO loaded, full loaded and % ISO loaded conditions worked trailer's breaking efficiency was determined as theoretically and experimentally. While it increases of the trailer mass breaking acceleration of the combination decreases. This is, for the combination can be stopped by tractor, it is needed more time and as regards it is needed more stopping distance. As a result of experiment, it was found that, breaking acceleration for each combination remained below 2.S m/s2 which is the value suggested by TSE. KEY WORDS: Agricultural trailers, over-run brake, breaking efficiency, breaking acceleration.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.titleKonyada imal edilen iki dingilli tarım arabasının traktörle kombinasyonunda frenleme etkinliğinin belirlenmesi
dc.title.alternativeBreaking efficiency determination for the combination of tractor with four-wheeled trailer which is produced in Konya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarım Makineleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid57134
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid57134
dc.description.pages45
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess