Show simple item record

dc.contributor.advisorErgan, M. Salih
dc.contributor.authorKutluk, Özer
dc.date.accessioned2020-12-29T17:39:51Z
dc.date.available2020-12-29T17:39:51Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/468118
dc.description.abstractABSTRAKT Yüksek Lisans Tezi OKUL ŞARKILARINA PİYANO İLE EŞLİK YAPABİLME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA Özer KUTLUK Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Danışman : Doç. M. Salih ERGAN 1996, Sayfa: 58 Jüri : Doç. M. Salih ERGAN Doç. Gül ÇİMEN Doç. Yusuf AKBULUT Abstrakt Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının, piyanoyu bir eşlik çalgısı olarak kullanabilme becerilerinin nasıl geliştirileceği incelenmiştir. Bunun için. öncelikle eşlik sanatı ve müzik eğitimi çeşitli boyutlarıyla araştırılmış, Türk ve batı müziği armonisi, okul müzik eğitiminde kullanılan tonal ve modal yapıdaki şarkılar ve şarkılara yazılmış eşlikler incelenmiştir.Altı müzik eğitimi bölümünden, konuyla ilgili onbir öğretim elemanının yazılı, S.Ü.E.F. Müzik Eğitimi Bölümünden üç öğretim elemanının sözlü olarak görüş ve önerileri alınmıştır. Alman yanıtlardan, öğrencilerin pratik eşlik yapabilmelerinde, piyano çalabilme ve armoni bilgilerinin en önemli etkenler olduğu sonucuna varılmış ve kolaydan zora doğru sıralanan bir dizi eşlik alıştırılması önerilmiştir. Anahtar Sözcükler: Müzik Eğitimi, Piyano İle Eşlik, Klasik Armoni, Türk Müziği Armonisi, II
dc.description.abstractABSTRAKT Yüksek Lisans Tezi OKUL ŞARKILARINA PİYANO İLE EŞLİK YAPABİLME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA Özer KUTLUK Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Danışman : Doç. M. Salih ERGAN 1996, Sayfa: 58 Jüri : Doç. M. Salih ERGAN Doç. Gül ÇİMEN Doç. Yusuf AKBULUT Abstrakt Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının, piyanoyu bir eşlik çalgısı olarak kullanabilme becerilerinin nasıl geliştirileceği incelenmiştir. Bunun için. öncelikle eşlik sanatı ve müzik eğitimi çeşitli boyutlarıyla araştırılmış, Türk ve batı müziği armonisi, okul müzik eğitiminde kullanılan tonal ve modal yapıdaki şarkılar ve şarkılara yazılmış eşlikler incelenmiştir.Altı müzik eğitimi bölümünden, konuyla ilgili onbir öğretim elemanının yazılı, S.Ü.E.F. Müzik Eğitimi Bölümünden üç öğretim elemanının sözlü olarak görüş ve önerileri alınmıştır. Alman yanıtlardan, öğrencilerin pratik eşlik yapabilmelerinde, piyano çalabilme ve armoni bilgilerinin en önemli etkenler olduğu sonucuna varılmış ve kolaydan zora doğru sıralanan bir dizi eşlik alıştırılması önerilmiştir. Anahtar Sözcükler: Müzik Eğitimi, Piyano İle Eşlik, Klasik Armoni, Türk Müziği Armonisi, IIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleOkul şarkılarına piyano ile eşlik yapabilme becerisinin geliştirilmesi üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid57145
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid57145
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess