Okul şarkılarına piyano ile eşlik yapabilme becerisinin geliştirilmesi üzerine bir çalışma
dc.contributor.advisor | Ergan, M. Salih | |
dc.contributor.author | Kutluk, Özer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:39:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:39:51Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/468118 | |
dc.description.abstract | ABSTRAKT Yüksek Lisans Tezi OKUL ŞARKILARINA PİYANO İLE EŞLİK YAPABİLME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA Özer KUTLUK Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Danışman : Doç. M. Salih ERGAN 1996, Sayfa: 58 Jüri : Doç. M. Salih ERGAN Doç. Gül ÇİMEN Doç. Yusuf AKBULUT Abstrakt Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının, piyanoyu bir eşlik çalgısı olarak kullanabilme becerilerinin nasıl geliştirileceği incelenmiştir. Bunun için. öncelikle eşlik sanatı ve müzik eğitimi çeşitli boyutlarıyla araştırılmış, Türk ve batı müziği armonisi, okul müzik eğitiminde kullanılan tonal ve modal yapıdaki şarkılar ve şarkılara yazılmış eşlikler incelenmiştir.Altı müzik eğitimi bölümünden, konuyla ilgili onbir öğretim elemanının yazılı, S.Ü.E.F. Müzik Eğitimi Bölümünden üç öğretim elemanının sözlü olarak görüş ve önerileri alınmıştır. Alman yanıtlardan, öğrencilerin pratik eşlik yapabilmelerinde, piyano çalabilme ve armoni bilgilerinin en önemli etkenler olduğu sonucuna varılmış ve kolaydan zora doğru sıralanan bir dizi eşlik alıştırılması önerilmiştir. Anahtar Sözcükler: Müzik Eğitimi, Piyano İle Eşlik, Klasik Armoni, Türk Müziği Armonisi, II | |
dc.description.abstract | ABSTRAKT Yüksek Lisans Tezi OKUL ŞARKILARINA PİYANO İLE EŞLİK YAPABİLME BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA Özer KUTLUK Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Danışman : Doç. M. Salih ERGAN 1996, Sayfa: 58 Jüri : Doç. M. Salih ERGAN Doç. Gül ÇİMEN Doç. Yusuf AKBULUT Abstrakt Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının, piyanoyu bir eşlik çalgısı olarak kullanabilme becerilerinin nasıl geliştirileceği incelenmiştir. Bunun için. öncelikle eşlik sanatı ve müzik eğitimi çeşitli boyutlarıyla araştırılmış, Türk ve batı müziği armonisi, okul müzik eğitiminde kullanılan tonal ve modal yapıdaki şarkılar ve şarkılara yazılmış eşlikler incelenmiştir.Altı müzik eğitimi bölümünden, konuyla ilgili onbir öğretim elemanının yazılı, S.Ü.E.F. Müzik Eğitimi Bölümünden üç öğretim elemanının sözlü olarak görüş ve önerileri alınmıştır. Alman yanıtlardan, öğrencilerin pratik eşlik yapabilmelerinde, piyano çalabilme ve armoni bilgilerinin en önemli etkenler olduğu sonucuna varılmış ve kolaydan zora doğru sıralanan bir dizi eşlik alıştırılması önerilmiştir. Anahtar Sözcükler: Müzik Eğitimi, Piyano İle Eşlik, Klasik Armoni, Türk Müziği Armonisi, II | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Okul şarkılarına piyano ile eşlik yapabilme becerisinin geliştirilmesi üzerine bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.identifier.yokid | 57145 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 57145 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |