Felsefi hermeneutik ile dini hermeneutuğun karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Dinçer, Aziz Kurtuluş | |
dc.contributor.author | Kavlak, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:39:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:39:14Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2019-10-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/468011 | |
dc.description.abstract | Anlam sorunu özellikle son iki yüzyıldan beri felsefede önceki dönemlerden daha çoktartısılmaktadır. Ancak anlam sorunu Hıristiyanlıkta ve ?slam Dininde bu dinlerin ortayaçıktıkları dönemden itibaren tartısma konusudur. Bununla birlikte felsefe ve dinler arasındaanlam sorunun ele alınıs tarzı birbirlerinden çok farklıdır.Bu çalısmada anlam sorununun ele alınıs tarzını ortaya koymak için felsefede, Hıristiyanlıktave ?slamiyet'te `yorum' konusu, yorumun kriterlerinin tespiti açısından ele alınmıstır. Herüçünde de, yorum yapılırken doğru anlamı ortaya çıkarmak için ortaya hangi metotlarınkonulduğu ya da konulması gerektiğine iliskin baslıca hermeneutik filozoflarının,Hıristiyanlıkta ve ?slamiyet'teki din otoritelerinin eserlerine basvurulmustur. Felsefede yorumkonusunun kriterlerinin tespiti için Schleiermacher, Dilthey ve Gadamer'in eserlerine,Hıristiyanlıkta kilise babalarının görüslerine, ?slamiyet'te ise klasik kabul edilen tefsirlerebasvurulmustur.Anahtar Kelimeler: Hermeneutik, Hıristiyanlık, ?slamiyet, Anlama, Çeviri | |
dc.description.abstract | Since the last two centuries the problem of meaning is being philosophically discussed morethan as in the previous epochs. But in Christianity and in Islam the problem of meaning is asubject of discussion since the respective epochs of the emergence of these religions.Alongside this fact it should be pointed out that the manner of handling the problem ofmeaning widely differs between these religions and philosophy. In this paper the problem isanalysed from the points of view philosophy, Christianity and Islam with emphasis on`interpretation? and with the purpose of the establishment of the interpretation criteria.Recourse was made to the works of hermeneutical philosophers and of the religiousauthorities of Christianity and of Islam, with the aim, in all the three cases, to find out themethods employed and/or the proposals for method. To establish the criteria of interpretationin philosophy, reference was made to the works of Schleiermacher, Dilthey and Gadamer; inChristianity to the views of the Fathers of The Church; and in Islam to the interpretations andexegeses accepted as classical.Keywords: Hermeneutics, Christianity, Islam, Meaning, Translation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.title | Felsefi hermeneutik ile dini hermeneutuğun karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | A comparison between philosophical hermeneutics and religious hermeneutics | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-24 | |
dc.contributor.department | Felsefe Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 346039 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 229419 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |