Elektronik oyunlarda piksel grafikler ve bir oyun arayüzü tasarımı
dc.contributor.advisor | Sayın, Zülfükar | |
dc.contributor.author | Atilgan, Nadire Şule | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:38:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:38:57Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/467959 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, grafik tasarımcının elektronik oyun grafik arayüzlerinikurgularken, üstlendiği rolü belirleyerek elektronik oyun uygulamalarındaizleyebileceği bir kaynak oluşturmaktır.Bu tezde, kullanımını geniş olarak elektronik oyun uygulamalarında bulan pikselgrafik biçemi, elektronik oyun grafik arayüzleri oluşum ve gelişim süreçleriylebirlikte incelenmektedir. Biçemi ortaya koymak amacıyla elektronik oyunlarıngelişimi, türleri, örnekleriyle beraber grafik arayüzlerini oluşturan grafik ögelerinçözümlemesi yapılmakta, tasarım süreçleri incelenmekte, uygulamaçalışmasıyla görsel tasarımcıların elektronik oyun tasarımında izlemesi gerekenyöntem belirlenmeye çalışılmaktadır.Piksel grafiklerinin bir biçem olarak oluşumu ve gelişimini ortaya koymak üzere,ilk iki bölümde biçemin tekniğine; sayısal teknolojinin imgeyi oluşturmasına vebu tekniğin ortaya çıkardığı terimlerin incelenmesine yer verilmektedir.Çoğu yabancı dilde olan, özellikle de elektronik oyun terimleri için tezinbütününde Türkçe karşılıklar oluşturulmaya çalışılmaktadır.Araştırmayı oluşturan diğer dört bölümde ise, elektronik oyun tasarımındagörsel tasarımın giderek artan rolü örneklerle incelenmekte, oyun grafik arayüztasarımını oluşturan; piksel grafiklerinin yaratım, üretim ve oyun tasarımındakullanımına yönelik yöntem araştırmaları; karakter resimlemeleri, mekanbetimlemeleri için, nesne tasarımlarında göz önüne alınması gereken etkenlerbelirlenmeye çalışılmaktadır.Araştırmanın uygulama çalışmasının analizinini içeren bölümde ise, elektronikoyun karakteri olarak tasarlanan ?Tozkoparan? tiplemesi ile sözü geçen oyuniçin diğer karakter ve nesne tasarım aşamaları detaylı olarak açıklanmaktadır.Aynı zamanda, söz konusu tasarımların, taslak aşamasından elektronikortamda oluşturulumasına diğer bir deyişle bir oyun haline gelene değingerçekleşen süreçlerin açıkça izlenebilmesi için aşamalı bir yol oluşturulmayaçalışılmaktadır.Anahtar Sözcükler : Elektronik oyunlar, grafik tasarım, grafik kullanıcı arayüzü,piksel grafikleri, mobil araç oyun grafikleri, elektronik oyunlar için karakter venesne tasarımı. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to constitute written source of information for graphicdesigner while he/she design graphical interfaces, and define his/her role onelectronic game practice.In thesis report, pixel art which is used widely in game experiments, investigateswith electronic or video games graphical interfaces creation and evolutionprocess. To discover the style, development, type and samples of video gameincluding its graphic elements, design continuum is analyzed. Later, in theexperiment phase is studied on method of visual designers follow.To constitution of pixel art as a style, first two parts are reserved technology ofstyle; digital image creation and its terms. Another five parts are reservedincreasing role of graphic design in electronic game platforms. Pixel art whichform game graphical interface, creation, production and usage principles andbackground, character, object design process, are studied.In the analyzing experiment phase, a video game characters ?Tozkoparan?,game objects, backgrounds and other characters design processes areexplained in detail. To constitute easy following source, designs progress fromsketches to digital models are explain in gradual way.Key words: Video games, graphic design, graphical user interface (GUI), pixelart, mobile device game graphics, and character and object design for videogames. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Elektronik oyunlarda piksel grafikler ve bir oyun arayüzü tasarımı | |
dc.title.alternative | Pixel graphics in electronical games and a user interface design | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | User interface systems | |
dc.subject.ytm | Graphical user interface | |
dc.subject.ytm | Graphics | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Pixels | |
dc.subject.ytm | Computer games | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.identifier.yokid | 348535 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 231520 | |
dc.description.pages | 207 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |