Konya ilinde ilköğretimde uygulanan fen bilgisi ders programlarının I.kademeden II.kademeye geçiş durumu
dc.contributor.advisor | Ünal, Ayvaz | |
dc.contributor.author | Çardak, Osman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:38:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:38:10Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/467823 | |
dc.description.abstract | ÖZET Yüksek Lisans Tezi KONYA İLİNDE İLKÖĞRETİMDE UYGULANAN FEN BİLGİSİ DERS PROGRAMININ I. KADEMEDEN II. KADEMEYE GEÇİŞ DURUMU Osman ÇARDAK Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ayvaz ÜNAL 1998, 64 Sayfa Jüri: Ömer Üre, Yrd.Doç. Ayvaz ÜNAL... Yrd.Doç.Dr Ali AYDIN Bu araştırmanın amacı, İlköğretimde uygulanan Fen Bilgisi ders programının amaç, konu, metot, araç-gereç ve değerlendirme boyutları açısından ilköğretim I. kademeden II. kademeye geçiş durumunu ortaya koymaktır. Geçiş durumunda ölçüt olarak süreklilik, aşamalılık ve tutarlılık ölçütleri alınmıştır. Araştırma tarama modelindedir ve örneklem olarak, Konya İli Merkez İlçelerindeki 20 İlköğretim okulu alınmıştır. Veriler, konu ile ilgili kaynakların incelenmesi, araştırıcı tarafından hazırlanan I. ve II. kademe Fen Bilgisi öğretmenlerine açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşturularak uygulanan anketler sonucunda elde edilmiştir. Anket soruları, 44 sorudan oluşmaktadır ve İlköğretim I. kademe ile II. kademe öğretmenlerine uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; İlköğretim I. kademe öğretmenleri, II. kademe öğretmenlerine göre yan alana sahip olma yönünden daha avantajlıdır.İlköğretim I. ve II. kademe öğretmenlerinin çoğunluğu (%60), programın amaç ve konularının süreklilik, aşamalılık ve tutarlılık ilişkilerinden memnun olduklarını belirtmelerine rağmen bazıları da (%40) kısmen ya da hiç memnun değildirler. Öğretim metodu kullanımının öğrenci açısından bilinenden bilinmeyene ve basitten karmaşığa olmasını I. ve II. kademe öğretmenlerinin büyük çoğunluğu uygulamaktadır. I. ve II. kademe öğretmenlerinin büyük çoğunluğu ders kitaplarına bağımlı kalmamakta ve ihtiyaç halinde yardımcı kaynaklar kullanmaktadır. Her iki kademe öğretmenleri ideal ölçme aracı olarak yazılı sınavları kullanmaktadır. Bu sonuçlara göre ilköğretim Fen Bilgisi programlarının Milli Eğitim Müfredat programlarında belirtilen amaçlara ulaşabilmesi için yeniden gözden geçirilmelidir. Anahtar Kelimeler: Fen Bilgisi Eğitimi, Müfredat Programı, Program Geliştirme | |
dc.description.abstract | ABSTRACT MS Thesis THE TRANS-POSITION OF NATIONAL SCIENCE CURRICULUM BETWEEN FIRST STAGE AND SECOND IN PRIMARY EDUCATION IN KONYA Osman ÇARDAK Selçuk University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Biology Education Supervisor: Assoc.Prof. Dr. Ayvaz ÜNAL 1998, 64 Page Jury:.Assoc. Prof.Dr.Önıer ÜRE,Assos.Prof.Dr. Ayvaz ÜNAL Assoc. Prof Dr.Ali AYDIN The aim of this research is to investigate the transition condition of syllabus science applied in primary education from the first stage to the second stage in terms of aim, subject, method, equipment used other dimensions like evolution of results. In this study criterions contiunuity, rankingly, consistency have been taken to consideration. This research, in brief, is a model and covered 20 primary school, of Konya centre and its districts. The data of this research have been obtained by applying a questionaire to science teachers in those schools who were teaching science in first and second stages. The questionaire was composed of 44 questions. According to the data obtained, first stage science teachers have advantage to the second stage ones due to their sub-field in their first degree (Bsc). Although most of the teachers (60 %) were happy about the curriculum in terms of aim, subject contiunity, ranking and consistency, some of them (40 %) wereobserved to be totaly or partly unhappy about it. It was also observed that most of the teachers in first and second stage teach science from simple to complex issues and also they do not use auxilary sources unless they need them. The teachers consider that written examination is an ideal evolution method. As a result of this research, primary science curriculum should be reconsidered to be able to obtain the main goals of science teaching. Which are pointed out in National Curriculum. Key Words: Science education, Curriculum, Program evolution. IV | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Konya ilinde ilköğretimde uygulanan fen bilgisi ders programlarının I.kademeden II.kademeye geçiş durumu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Konya | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.identifier.yokid | 78730 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 78730 | |
dc.description.pages | 63 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |