Show simple item record

dc.contributor.advisorBakır, İbrahim
dc.contributor.authorGöksuçukur, Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T17:37:18Z
dc.date.available2020-12-29T17:37:18Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/467669
dc.description.abstractÖZET Yüksek Lisans Tezi BUTİK TARZI ZİNCİR MAĞAZALARDA MEKAN TASARLAMA KRİTERLERİ Ali GÖKSUÇUKUR Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Ana Bilim Dalı Danışman: Yi d. Doç. Dr. İbrahim BAKIR 1999, 115 Sayfa Mağaza zincirleri farklı mekan hatta coğrafyalarda yer alan pek çok birimden oluşmaktadır. Birimler arasında kurulan dil birliği, mağaza zincirlerini alıcıya tanıtacak stildir. Stil. ticari imaj kavramını yansıtmaktadır. Ticari imaj kavramının, alışveriş mekan tipleri içinde, ticari anlamda ve iç mekan karakteristiğini oluşturmada en çok mağaza zincirleri açısından önem taşıdığı söylenebilir. İşletmeciler de belli bir imajın oluşturulabilmesi için çaba göstermekte ve bu sayede hedef kitle ile doğru bir iletişim kurarak pazar paylarını arttırmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, alışverişin tarihsel gelişimi ve Türklerde ticaret yapısının tarihten günümüze gelişimi araştırılmış, eski Türk şehirlerindeki çarşı kavramı üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde ise. mağazalarda tasarım kriterleri ve uygulama yöntemleri incelenirken konunun işletme boyutu, tüketici davranışları ve görsel algı yönüyle ele alınması gerektiği ortaya çıkmıştır, işletme boyutunda azarlama kavramı, sistem ve planlaması ile ürün, fiyat tutundurma ve dağıtım üzerinde durulmuş, pazar ve tüketici özellikleri ele alınmıştır. Tüketici davranışları da psikolojik ve sosyolojik etkenler çerçevesinde satın alma karar süreci ile beraber incelenmiştir. Görsel algı konusu ise belli imajın oluşturulması ve çekim aracı olma yönüyle mağazaya girişten çıkana kadar olan tüm biçim ve elemanlarla beraber aktarılmıştır. Üçüncü bölümde, alışveriş merkezleri içinde butik tarzı /incir mağazalardan giyim üzerine çalışanları seçilerek, bunların tasarını sürecindeki etkenler ve mekan organizasyonu incelenmiştir. Görsel algıyı destekleyen faktörler olarak renk ve aydınlatma konularına da değinilmiş, iç mekanda yer alan mobilyalar olarak teşhir ve sergileme elemanları üzerinde durulmuştur. Yukarıda özetlenen biçimde çerçevesi çizilen çalışmanın sonucunda sonuç olarak butik tarzı, zincir mağazalarda tasarım ilkelerinin neler olduğu ve bunların işletmeci, kullanıcı ve müşteri açısından nasıl olması gerektiği tartışılmıştır. Anahtar kelimeler: Butik, imaj, tüketici davranışları, zincir mağaza, ticari mekan tasarlama.
dc.description.abstractII ABSTRACT M s I) Thesis INTERIOR DESIGN CRITERÎES OF BUTIQUE STYLE CHAIN STORES All CÖKSUÇUKUR Selçuk University Graduate School of Naturel And Applied Sciences Department of Architecture Supervisor: Assoc. Prof. Dr. İbrahim BAKIR 1999, 115 Pages Chain of stores are made of several units different places and geography. The unity of language, which is produced between units, is the style to introduce it self to customers. Style reflects the concept of commercial image. The concept of commercial image in the types of shopping place, in the term of commerce-can be said that it is most important to chain of stores of producing inner place characteristics. Managers endeavor to create a certain image, and by the means of this image, by communicating the aimed mass they increase their market shares. In the first part of the work, historical development of shopping and commercial structure of Turks till today have been investigated and the concept of ancient Turkish cities has also been focused on. In the second part, while design criteria of the stores and practise methods were being investigated, it was understood that management dimension of the issue as consumer behaviors and visual perception should be examined. Rebuke issue, product with its system and plan, cost stability and delivery have been focused on, market and features of consumer have been handled with in the management dimension. ConsumerIll behaviors also been investigated in the term of psychological and socialogical effects with the decision of purchase process. The issue of visual perception has been given with everything from entrance to exit of store, since it is a means of attractiveness and image creater. In third part, clothing shops among the boutique styled chain of stores were selected and effects of them on design process and place organization were handled with. Colour and lightening as supporting factors of visual perception have also been mentioned and furnitures which are tools of exhibition in the place were focused on. As a result of the work, which is summarized above, what are the principles of design in boutique styled chain of stores and how they should be like according to manager, user and customer have all been discussed. Key words: Houtique, Image, consumer behaviors, chain stores, commercial place, space designen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleButik tarzı zincir mağazalarda mekan tasarlama kriterleri
dc.title.alternativeInterior desing criteries of butique style chain stores
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmButiques
dc.subject.ytmStores
dc.subject.ytmSpace design
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmShopping centers
dc.identifier.yokid84598
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid84598
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess