Show simple item record

dc.contributor.advisorBoyacıoğlu, Aslıhan Öğün
dc.contributor.authorÖzsöz, Cihat
dc.date.accessioned2020-12-29T17:35:43Z
dc.date.available2020-12-29T17:35:43Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/467380
dc.description.abstractPierre Bourdieu'nün simgesel şiddet kavramı, fiziksel olmayan şiddetin pratikte bir karşılık bulabilmesi anlamında önemli bir kavramdır. Bourdieu teorisine göre çokça uygulama alanı olan bu kavramın eğitimdeki karşılığı, bireylerin kişiliklerinin şekillendirilmesi yoluyla eşitsizliklerin yeniden üretilmesi olarak özetlenebilir. Eğitim kurumu bireylerin toplumsal yaşantıya entegre olmalarını sağlaması açısından bu duruma oldukça elverişlidir. Burada yaşanan tecrübe ve edinilen pratikler, bireyin sonraki yaşantısının da gidişatını belirlemekte olduğundan eğitim sisteminde yaşanabilecek eşitsizlikler toplumsal düzendeki eşitsizliklerin de temel kaynağı olacaklardır.İlköğretim düzeyinde uygulanmakta olan yönetmelikler üzerinden yapılan belirlemelere göre, yönetmelik eğitim-öğretimde simgesel şiddeti yansıtan ifadeler içermektedir. Bu durum çalışmanın bir diğer amacı olan simgesel şiddet kavramının sınanmasını da sağlamaktadır. Buna göre; simgesel şiddet kavramı özelinde Bourdieu metodolojisi, eğitimle ilgili araştırmalar için işlevsel bir metodolojidir.
dc.description.abstractPierre Bourdieu?s notion of symbolic violence is important in terms of corresponding practically to the notion of non-physical violence. In accordance with Bourdieu theory, the correspondence of this notion ?that has several implementation areas- in education can be summarised as the regeneration of inequalities through shaping individuals? personalities. The education institution is very convenient for this situation so that it provides the integration of individuals to social life. The inequalities within the educational system will also be the basic source of the inequalities in social life so that the gained experiences and practices here, designates the route of the individual?s following life.According to the determinations by using regulations which has been applied to elementary school-grade, regulations are to consist expressions that reflect symbolic violence in education. This case also provides testing the other aim of this work which is symbolic violence notion. Accordingly, Bourdieu methodology within the framework of symbolic violence concept is a functional methodology for the studies on education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titlePierre Bourdieu sosyolojisi ve simgesel şiddet
dc.title.alternativeSociology of Pierre Bourdieu and symbolic violence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInequality
dc.subject.ytmViolence
dc.subject.ytmSymbolic form
dc.subject.ytmSociology
dc.subject.ytmBourdieu, Pierre
dc.identifier.yokid331980
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257055
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineSosyoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess