Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkoç, Ahmet
dc.contributor.authorŞahin, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T17:34:33Z
dc.date.available2020-12-29T17:34:33Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/467161
dc.description.abstractIll ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ FİZİĞİN MEKANİK KONULARININ ÖĞRETİMİNDE FARKLI ÖĞRETİM METOTLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ Mehmet ŞAHÎN Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fizik Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Ahmet SARIKOÇ 2002, 114 Sayfa Jüri: Yrd. Doç. Dr. Ahmet SARIKOÇ Yrd. Doç. Dr. Hatice GÜZEL Yrd. Doç. Dr. Haluk ŞAFAK Bu çalışmada, fiziğin mekanik konularının öğretiminde, farklı öğretim metotlarının öğrenci başarısına etkisi araştırıldı. Bu amaçla lise 2 düzeyinde birbirinden farklı beş sınıf seçildi. Her sınıfta 30 öğrenci olmak üzere, toplam 150 öğrenci üzerinde çalışma yapıldı. Mekanik konularının geniş olmasından dolayı, araştırma konusu Newton' un hareket kanunları ile sınırlı tutuldu. Konunun işlenmesi sırasında 10-A sınıfına bireysel deney, 10-B sınıfına problem çözme, 10-C sınıfına soru cevap, 10-D sınıfına düz anlatım, 10-E sınıfına da tartışma metodu kullanıldı. Ünite bitiminden sonra, sınav yapıldı. Sınavdan elde edilen puanlar F ve t-testi ile değerlendirildi.Tez çalışması ile ilgili olarak önceden yapılmış benzer çalışmalar üzerindeki bazı kaynak araştırmaları, ikinci bölümde incelendi. Konu ile ilgili karşılaştırma yaptığımız öğretim metotları hakkındaki bilgiler, üçüncü bölümde verildi.IV Yapılan çalışmanın sonuçlandırılması amacıyla gerekli ölçme ve değerlendirme bilgileri, dördüncü bölüm olarak sunuldu. Beşinci bölümde,tez çalışması için düşünülen materyal ve metot hakkında bilgi verildi. Nihayet çalışmanın esasını teşkil eden tez konusunun incelenmesi ve elde edilen sonuçlar, altıncı ve yedinci bölümde sunuldu.Söz konusu sonuçlar aşağıdaki gibidir: 1. Beş metot gruplarının başarıları arasında, anlamlı düzeyde farklılık vardır. 2. Bireysel deney metodu, en başarılı metottur. 3. Soru cevap metodu, problem çözme metodu ve düz anlatım metotları arasında anlamlı düzeyde bir fark bulunamamıştır. 4. Bireysel deney metodu ile tartışma metodu arasında anlamlı düzeyde bir fark yoktur. 5. Bireysel deney metodu, soru cevap metodu, problem çözme metodu ve düz anlatım metodu grubları arasında anlamlı düzeyde bireysel deney metodu lehine bir fark bulunmuştur. 6. Tartışma metodu, soru cevap metodu, problem çözme metodu ve düz anlatım metodu grubları arasında anlamlı düzeyde tartışma metodu lehine bir fark bulunmuştur. 7. Kız ve erkek öğrencilerin başarıları arasında anlamlı düzeyde bir fark yoktur. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Metot, Deney, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Takrir
dc.description.abstractABSTRACT M. Sc. Thesis THE EFFECT OF DIFFERENT TEACHING METHODS ON STUDENT' S SUCCESS IN MECHANICS SUBJECTS OF PHYSICS Mehmet ŞAHÎN Selçuk University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Physics Education Supervisor: Yrd. Doç. Dr. Ahmet SARIKOÇ 2002, 1 14 Page Jury: Yrd. Doç. Dr. Ahmet SARIKOÇ Yrd. Doç. Dr. Hatice GÜZEL Yrd. Doç. Dr. Haluk ŞAFAK In this study, the effect of different teaching methods on student' s success in mechanics subjects of physics were studied. For this aim, five different classrooms were selected from High School 2. The study was performed over the five groups, each consisting of 30 students and total number of the groups is 150 students.Research subject was limited only with Newton's laws of motion since the scope of issue is extremely large.During the study; individualized experiment in 10-A class, problem solving in 10-B class, question-answer in 10-C class, lecturing in 10-D class, discussion method in 10-E classVI were used. Student had an examination after finishing the unit. The points which were taken from examination by students, were evaluated with F and t-test.Similar studies which were done before on the source study, were reviewed in second part related with the study of this thesis.The knowledge about teaching methods which we make comparisions, was given in the third part. In order to complete this study, the necessary knowledge of the measure and evaluation was given in fourth part. In fifth part which was thought for the thesis study was given knowledge about the material and methods.Finally, the complementary evaluation of the thesis and the results obtained were given in the sixth and seventh parts. The result can be summarized as below: 1. There was a significant difference among the five method groups in their learning achievements. 2. Individualized experiment method was the most successful method. 3. There was no significant difference among the question-answer method, problem solving method and lecturing method. 4. There was no significant difference between individualized experiment method and discussion method. 5. There was a significant difference in favour of individualized experiment method among the question-answer method, problem solving method and lecturing method. 6. There was a significant difference in favour of discussion method among the question-answer method, problem solving method and lecturing method. 7. There was no significant difference between success of girl-students and success of boy-students. Key Words.-Education, Method,Experiment, Problem Solving, Question- Answer, Discussion, Lecturing ^İJ^en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFiziğin mekanik konularının öğretiminde farklı öğretim metotlarının öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe Effect of different teaching methods on student's success in mechanic subjects of physics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFizik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPhysics education
dc.subject.ytmScience education
dc.identifier.yokid132130
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid128886
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess