Projektorientiertes lernen im daf-unterricht an den Türkischen primarschulen
dc.contributor.advisor | Genç, Ayten | |
dc.contributor.author | Oluklu, Belgin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:33:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:33:54Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/467049 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, öncelikle Türkiye'deki okullarda yabancı dil olarak Almanca derslerinde proje çalışmalarını ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu hedefin gerçekleştirilmesi için, proje çalışması öncelikle Türkiye'de yabancı dil öğretiminde günümüz gelişmelerinin bir sonucu olarak ele alınmaya çalışılmıştır. Proje çalışmasının her bir özelliğinin detaylı ele alınması çalışmanın teorik çıkış noktasını oluşturmaktadır. Teoriden elde edilen bilgiler ana kısımda uygulamaya dönüştürülmüştür. Burada proje çalışmasının okulda işleniş boyutu ele alınmıştır. Bu nedenle somut örnek, ürün ve sonuçlarıyla birlikte yerleştirme aşaması, giriş aşaması, planlama aşaması, uygulama, sunum, değerlendirme ve devam sürecini kapsayan yedi aşamalı çeşitli proje çalışmaları tanıtılmıştır.Bu çalışmada detaylı olarak açıklanan somut proje deneyimleri, yabancı dil olarak Almanca öğretiminde proje çalışmasının dil öğretimine dayalı hedeflerle birlikte yürütülmesinin gerektiğini; öğrencilerin böylece sorumluluk duygusuyla ve güdülenerek yabancı dille başa çıkabildiklerini; dilsel ve sosyal becerilerini geliştirebildiklerini göstermiştir. | |
dc.description.abstract | Die vorliegende Arbeit zielt primär auf die Darstellung der Projektarbeit im schulischen DaF-Unterricht in der Türkei ab. Zur Verwirklichung dieses Ziels wurde zunächst versucht die Projektarbeit als Folge von gegenwärtigen Entwicklungen im Fremdsprachenunterricht in der Türkei darzustellen. Die intensive Bearbeitung der einzelnen Merkmale der Projektarbeit bildet den theoretischen Ausgangspunkt der Arbeit. Die aus der Theorie ermittelten Kenntnisse werden im Hauptteil in die Praxis umgesetzt. Es handelt sich dabei um den Umgang mit Projektarbeit in der Schule. Hierzu werden verschiedene Projektarbeiten mit den sieben Verlaufsphasen ?die Initiierungsphase, Einstiegsphase, Planungsphase, Durchführung, Präsentation, Auswertung und Weiterführungsphase? anhand von konkreten Beispielen und Endprodukten sowie Ergebnissen vorgestellt.Die konkreten Projekterfahrungen, die in der vorliegenden Arbeit detailliert beschrieben sind, haben insgesamt gezeigt, dass der Einsatz von Projektarbeit im fremdsprachlichen Deutschunterricht durchaus mit sprachdidaktischen Zielen zu vereinbaren ist, wodurch die Lerner handeln, verantwortungsvoll und motiviert sich mit und in der Fremdsprache auseinandersetzen und ihre sprachlichen sowie sozialen Fertigkeiten entwickeln können. | en_US |
dc.language | German | |
dc.language.iso | de | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | German Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Projektorientiertes lernen im daf-unterricht an den Türkischen primarschulen | |
dc.title.alternative | Türkiye?de ilköğretim okullarının yabancı dil olarak Almanca derslerinde projeye dayalı öğretim | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | German | |
dc.subject.ytm | German lesson | |
dc.subject.ytm | Project based learning method | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 352025 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 257625 | |
dc.description.pages | 183 | |
dc.publisher.discipline | Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı |