Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Ayten
dc.contributor.authorOluklu, Belgin
dc.date.accessioned2020-12-29T17:33:54Z
dc.date.available2020-12-29T17:33:54Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/467049
dc.description.abstractBu çalışma, öncelikle Türkiye'deki okullarda yabancı dil olarak Almanca derslerinde proje çalışmalarını ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu hedefin gerçekleştirilmesi için, proje çalışması öncelikle Türkiye'de yabancı dil öğretiminde günümüz gelişmelerinin bir sonucu olarak ele alınmaya çalışılmıştır. Proje çalışmasının her bir özelliğinin detaylı ele alınması çalışmanın teorik çıkış noktasını oluşturmaktadır. Teoriden elde edilen bilgiler ana kısımda uygulamaya dönüştürülmüştür. Burada proje çalışmasının okulda işleniş boyutu ele alınmıştır. Bu nedenle somut örnek, ürün ve sonuçlarıyla birlikte yerleştirme aşaması, giriş aşaması, planlama aşaması, uygulama, sunum, değerlendirme ve devam sürecini kapsayan yedi aşamalı çeşitli proje çalışmaları tanıtılmıştır.Bu çalışmada detaylı olarak açıklanan somut proje deneyimleri, yabancı dil olarak Almanca öğretiminde proje çalışmasının dil öğretimine dayalı hedeflerle birlikte yürütülmesinin gerektiğini; öğrencilerin böylece sorumluluk duygusuyla ve güdülenerek yabancı dille başa çıkabildiklerini; dilsel ve sosyal becerilerini geliştirebildiklerini göstermiştir.
dc.description.abstractDie vorliegende Arbeit zielt primär auf die Darstellung der Projektarbeit im schulischen DaF-Unterricht in der Türkei ab. Zur Verwirklichung dieses Ziels wurde zunächst versucht die Projektarbeit als Folge von gegenwärtigen Entwicklungen im Fremdsprachenunterricht in der Türkei darzustellen. Die intensive Bearbeitung der einzelnen Merkmale der Projektarbeit bildet den theoretischen Ausgangspunkt der Arbeit. Die aus der Theorie ermittelten Kenntnisse werden im Hauptteil in die Praxis umgesetzt. Es handelt sich dabei um den Umgang mit Projektarbeit in der Schule. Hierzu werden verschiedene Projektarbeiten mit den sieben Verlaufsphasen ?die Initiierungsphase, Einstiegsphase, Planungsphase, Durchführung, Präsentation, Auswertung und Weiterführungsphase? anhand von konkreten Beispielen und Endprodukten sowie Ergebnissen vorgestellt.Die konkreten Projekterfahrungen, die in der vorliegenden Arbeit detailliert beschrieben sind, haben insgesamt gezeigt, dass der Einsatz von Projektarbeit im fremdsprachlichen Deutschunterricht durchaus mit sprachdidaktischen Zielen zu vereinbaren ist, wodurch die Lerner handeln, verantwortungsvoll und motiviert sich mit und in der Fremdsprache auseinandersetzen und ihre sprachlichen sowie sozialen Fertigkeiten entwickeln können.en_US
dc.languageGerman
dc.language.isode
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleProjektorientiertes lernen im daf-unterricht an den Türkischen primarschulen
dc.title.alternativeTürkiye?de ilköğretim okullarının yabancı dil olarak Almanca derslerinde projeye dayalı öğretim
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAlman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmGerman lesson
dc.subject.ytmProject based learning method
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid352025
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257625
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineAlman Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess