Çöl topoğrafyasının seramik uygulamalara yansıması
dc.contributor.advisor | Özçelik, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Marasali, İlhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:33:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:33:26Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/466963 | |
dc.description.abstract | Doğa imgesi sanatın vazgeçilmez esin kaynağı olmuştur. Doğa hem bireyi etkileyerek duygu, düşünce dolayısıyla belli bir algı yaratmış hem de bilimin ve sanatın ana sorunsallarından biri olmuştur.Bireyde etkileşim yoluyla oluşan imge zihinde işlenerek dönüşür, imgelemde yeniden kurulur ve sanat yapıtı olarak ortaya çıkar. Bireyde oluşan imge, kişisel sırlarla, geçmişle, bellekle bütünleşerek imgelemi oluşturur. Sanat yapıtı imgelemin açığa çıkartılması, var edilmesi eylemidir. Yapıtta açığa çıkan doğanın tekrar edilmesi veya doğrudan yansıtılması değil, kişisel geçmişle, bellekle bütünleştirilerek yeniden kurulan doğanın ya da imgelemde olanın yansımasıdır.?Çöl Topografyasının Seramik Uygulamalara Yansıması? adlı Sanatta Yeterlik Eseri Çalışması Raporu'nda, çöllerin yüzey oluşumları esin alınarak, doğa ve doğa imgelemi ile seramik tasarımlar yapılmıştır. Doğayı tanımlayan yeryüzü, deniz ve gökyüzü hayatın başlıca üç elemanı olarak kabul edilen toprak, su ve hava ile bütünleştirilmiş, doğa hayat ile ilişkilendirilmiş, ilişki çift yönlü olarak kurulmuştur. Doğanın hayatı, hayatın doğayı temsil ettiği, biçimlendirdiği görüşü benimsenmiş, araştırılmış ve yansıtılmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | The image of nature has been an indispensable source of inspiration for art. Nature, by influencing the individual, not only created a thought, emotion and in the end a certain kind of perception but it also has been one of the basic problematics of science and art.The image, which is formed through an interaction, is transformed in human mind, reshaped in imagination thus remerges as piece of art. The image that emerges in the individual is united with personal secrets, past and consciousness then it creates the imagination. A piece of art is exposure of imagination or act of creation. What surfaces in the work is not a mere repetition of nature or a direct reflection; but reflecting the nature that is reformed through unification with personal history and memory or reflection of what is in the imagination.In Report of Competency of Art Work titled ?Reflection of Desert Topography on Ceramic Applications?, ceramic designs have been formed with nature and nature imagination by taking inspiration from surface formation of deserts. The definers of nature-earth, sea and sky, have been unified with soil, water and air which are the three main components of life; nature is associated with life and between them a dual relation has been established. The belief which advocates that nature represents life and life represents nature has been adopted, analyzed and attempted to reflect. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çöl topoğrafyasının seramik uygulamalara yansıması | |
dc.title.alternative | Reflection of desert topography on ceramic applications | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Seramik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Desert | |
dc.subject.ytm | Topography | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.subject.ytm | Ceramic art | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Imagination | |
dc.subject.ytm | Image of nature | |
dc.identifier.yokid | 357493 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 258380 | |
dc.description.pages | 62 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |