Optik konularının öğretimi için öğretmen rehber materyallerinin geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Güzel, Hatice | |
dc.contributor.author | Bozkurt, Ersin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:32:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:32:35Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/466806 | |
dc.description.abstract | ÖZET Yüksek Lisans Tezi OPTİK KONULARI İÇİN ÖĞRETMEN REHBER MATERYALLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ Ersin BOZKURT Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fizik Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Yr.Doç. Dr. Hatice GÜZEL 2003, 173 sayfa Jüri: Yr.Doç. Dr. Hatice GÜZEL Yr.Doç. Dr. Ahmet SARIKOÇ Yr.Doç. Dr. Aslan İLİK Bu çalışmanın amacı lise fizik müfredat programı konularının etkili bir şekilde öğretilmesi için öğretmen rehber materyalleri geliştirmektir. Bu amaçla Bloom'un Tam Öğrenme Yaklaşımı'ndan yararlanarak hazırlanan, deney ve gösteri yöntemleriyle zenginleştirilmiş, bilgisayar ortamında Powerpoint programında canlandırılan ortaöğretim 11. sınıf Işık Ünitesi `Mercekler ve Merceklerde Görüntü Oluşumları` konularının datashowla anlatıldığı bir öğretim programının öğrenci başarısına ne ölçüde etkisi olduğu araştırılmıştır. Materyallerin hazırlanışı sırasında, mevcut kitaplarda, uygulama için seçilen konuların incelenmesi sırasında, konuyla ilgili kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Bu çalışmada hazırlanan materyallerin bahsedilen yanılgıların giderilmesine de katkıda bulunacağı umulmaktadır.Materyaller, 2002-2003 öğretim yılında Konya Gazi Lisesinde öğretim gören 1 1. sınıf öğrencilerinden oluşturulmuş deney ve kontrol gruplarındaki 59 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Rehber materyallerle yapılan uygulamanın öğrenci başarısına etkisini deney ve kontrol gruplarına uygulanan ön test ve son test sonuçlarının analizleri belirlemiştir. İstatistiksel analizler materyallerin uygulandığı deney grubunun, geleneksel yöntemle ders işlenen kontrol grubuna göre çok daha yüksek bir erişi düzeyine ulaştığını göstermiştir. Bu sonuç, fizik öğretiminin etkin bir şekilde gerçekleşmesi için fizik öğretmenlerine rehber materyaller sağlanması ve okullarımızda bilgisayar ve bilgisayar teknolojilerinden faydalanılması gerektiğini göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Program Geliştirme, Fizik Eğitimi, Bilgisayar Destekli Eğitim, Materyal Geliştirme ıı | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The Post Graduate Thesis DEVISING GUIDE MATERIALS FOR TEACHERS ON THE SUBJECT OF OPTICS Ersin BOZKURT Selçuk University Institute Of Science Physics Teaching Department Supervisor: Assistant Prof. Dr. Hatice GÜZEL 2003,173 pages Jury: ASSISTANT PROF.DR. Hatice GÜZEL ASSISTANT PROF.DR. Ahmet SARIKOÇ ASSISTANT PROF.DR. Aslan İLİK The aim of this study is to devise guide materials for teachers in order for the physics subjects in high school curriculum to be taligbt more efficiently. it was researched how effective a teaching program, enriched with experimental and display methods prepared for this purpose Bloom can be on, the success of the 1 1 th class students with the help of a data show prepared in PowerPoint while they are studying the subject 'Lenses and Image Formation in Lenses' in unit on Light. While preparing the materials, we detected some misconceptions in various available course books published to be used in schools. It is hoped that the materials prepared in this study would contribute to the elimination of such misconceptions. mThese materials were tried on 59 students in experimental and control groups composed of the 1 1 th class students in Konya Gazi High School in 2002-2003 academic year. The effect of this application on the students' success was evaluated by analysis of the first and last test results from those exprimental group had a higher acquisition level than the control group in which the lessons taught traditionally. This result also revealed that for an effective physics teaching, it is necessary to provide guide materials for the physics teachers and to employ computers and other computer technologies in schools. Keywords : Curriculum Programs, Physics Teaching, Computer Assisted Teaching, Developing Material IV | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Fizik ve Fizik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Physics and Physics Engineering | en_US |
dc.title | Optik konularının öğretimi için öğretmen rehber materyallerinin geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | Devising guide materials for teachers on the subject of optics | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Material development | |
dc.subject.ytm | Physics education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.identifier.yokid | 139225 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 134193 | |
dc.description.pages | 173 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |