Show simple item record

dc.contributor.advisorMirzaoğlu Sıvacı, Fatma Gülay
dc.contributor.authorÖcalan, Fatma Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T17:31:53Z
dc.date.available2020-12-29T17:31:53Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/466670
dc.description.abstractİnsanoğlu dünya üzerinde var olduğundan beri sürekli olarak bir mücadele içinde bulmuştur kendini. Bu mücadele kimi zaman kendiyle kimi zaman içinde bulunduğu doğayla kısacası yaşamının bütününü oluşturan maddi ve manevi öğelerin her biriyle ayrı bir mücadeledir. İnsan, hayatı boyunca maneviyatını inançlarıyla kuvvetlendirmiş, davranışları, uygulamalarıyla da maddi dünyasına yansıtmıştır.İnançların, geleneklerin, düşüncelerin oluşturduğu manevi kültür ile bu doğrultuda ortaya konan her türlü uygulamalar, somut olgu ve pratikler bütünü insanoğlunun içinde yaşadığı toplumun kültürel kimliğini oluşturmaktadır.Toplumların yaşayış ve düşünüş tarzlarının oluşturduğu kültürlerinde geçmişten günümüze değin varlığını sürmekte olan bir kavram da nazar inancıdır. İnsanın bakışından kaynaklandığı ve her şeyi olumsuz bir tesir altında bıraktığı kabul edilen nazara karşı hemen hemen her millette eski çağlardan beri geleneksel, dinsel, büyüsel birçok işleme başvurulmuştur.İçinde bulunulan sosyo-kültürel çevre içerisinde şekillenen inanışlardan nazar inanışı bugün de insanların tutum ve davranışlarında izlerini sürdürmeye devam etmektedir. Bu çalışmada durum bu açıdan ele alınmış ve yansıtılmaya çalışılmıştır ve öyle görünüyor ki insanlar manevi dünyalarını güçlü kılmaya ve tutum ve davranışlarına yansıtmaya devam ettikleri sürece nazar inanışı da varlığını sürdürmeye devam edecektir.Anahtar Sözcükler: nazarlık, nazar, muska, büyü, inanç
dc.description.abstractHuman being has always been in struggling since his birth on the earth. This struggle is a different struggle sometimes against himself, sometimes against the nature in which he exists, briefly against each of the physical and moral components constituting the whole of his life. Man has strengthen his morale by his believes as long as he lives, and he has reflected it to his physical world with his behaviors and applications.The moral culture constituted by the believes, traditions and thoughts, every kind of applications carried out in this way, and the whole of concrete fact and practices form the cultural identity of human being in which he lives.A concept surviving in the cultures constituted by the living and thinking styles of communities from the past till present is also the belief of evil eye. Many traditional, religious and magical processes have been tried in almost every nation against the evil eye which is agreed to cause by the glance of person and influence everything negatively since the old ages.The belief of evil eye which is one of the believes formed in the socio cultural environment getting lived in also continues its traces in the attitudes and behaviors of people today. In this study, the situation has been considered in this respect, and tried to get reflected, and it seems that the belief of evil eye will also continue to survive as long as people continue their moral worlds strong and reflect to their attitudes and behaviors.Key Words: evil eye bead, evil eye, amulets, magic, faithen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Bilimi (Folklor)tr_TR
dc.subjectFolkloreen_US
dc.titleGünümüzde nazarlık: Formları, kullanım alanları ve işlevleri
dc.title.alternativeToday evil eye: Forms,fuctions and uses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalk Bilimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCharm
dc.subject.ytmIncantation
dc.subject.ytmFolklore
dc.subject.ytmPublic beliefs
dc.subject.ytmSocio-cultural environment
dc.subject.ytmAnkara
dc.subject.ytmHarmala
dc.subject.ytmBeliefs
dc.subject.ytmFolkloric elements
dc.identifier.yokid369402
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257878
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineTürk Halk Bilimi (Folklor) Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess