100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkileri konusunda öğretmen görüşleri
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Bülent | |
dc.contributor.author | Arican, Sinem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:31:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:31:35Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/466614 | |
dc.description.abstract | Türkiye'nin 21. yüzyıldaki en önemli eğitim problemlerinden biri okuma alışkanlığının toplumun tüm kesimlerinde düşük olmasıdır. Bu nedenle öğrencilerin okul hayatının en önemli devrelerinden kabul edilen ilköğretim döneminde okuma alışkanlığı kazandırılmasının büyük önemi bulunmaktadır.MEB'nın, 59. Hükümeti döneminde kabul edilen 100 Temel Eser uygulamasının öğrencilerin kitap okuma alışkanlığı üzerinde etkilerini incelemeyi amaçlayan bu çalışma; genel olarak 100 Temel Eserin uygulayıcısı olan ilköğretim Türkçe öğretmenlerinin sürece ilişkin görüşleri çerçevesinde uygulamanın aksaklıklarının ortaya konulmasını hedeflemektedir.Çalışma kapsamında Ankara'nın Çankaya, Mamak ve Yenimahalle ilçelerinde 54 okulda 141 öğretmene, öğrencilerin okuma alışkanlıklarında bu uygulamanın olumlu ya da olumsuz sonuçlarını değerlendirmeye yönelik anket uygulanmış, elde edilen bulgular, uygulamanın çok başarılı olmadığını göstermiştir.Çalışmada elde edilen bulgulara göre MEB'in uygulamayı yeniden değerlendirmesi, aksaklıklarının giderilmesi ve ilköğretim düzeyinde kitap okuma alışkanlığı kazandırılmasında en etkili kurum olan okulların ve öğretmenlerin görüşlerine başvurulması gerekmektedir. Çünkü eğitim sistemimizin en önemli problemlerinden biri öğrencilerin kitabı bir zorunluluk olarak görmeleri ve okuma bilincine varamamalarıdır.Anahtar Kelimeler: Okuma Alışkanlığı, 100 Temel Eser, 100 Temel Eserin okuma alışkanlığına etkileri | |
dc.description.abstract | One of the main problems of Turkey during 21st century is low level of reading habits. For this reason, providing reading habits has great importance during primary education which accepted as one of the main period of school life.This study aims to evaluate that how 100 Essential Reading Application which accepted by Ministry of National Education of 59th Government, affect reading habits of students and aims to evaluate defects of application by means of opinions of teachers who are main executive of application.As part of the study, a survey applied to 141 teachers in Çankaya, Mamak and Yenimahalle towns of Ankara, with the aim of considering positive or negative effects of the application and findings showed that the application is not very successful as parallel to main critics of the study.As result of the study Ministry of National Education should consider application again, eliminating defects and applying opinions teachers and schools which are main institution of application; because one of the basic problems of our education system is to show a book as an obligation and lack of reading conscious.Keywords: Reading Habits, 100 Essential Readings, Effects of 100 Essential Readings in reading habits. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgi ve Belge Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Information and Records Management | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 100 temel eser uygulamasının öğrencilerin okuma alışkanlıklarına etkileri konusunda öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | Effects of 100 essential readings in students? reading habits | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | 100 basic works | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Classical literature | |
dc.subject.ytm | Ministry of National Education | |
dc.subject.ytm | Reading habit | |
dc.identifier.yokid | 368657 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 257825 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |