Show simple item record

dc.contributor.advisorArıkan, Arda
dc.contributor.authorZabardast Alamdari, Shalaleh
dc.date.accessioned2020-12-29T17:31:34Z
dc.date.available2020-12-29T17:31:34Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/466610
dc.description.abstractBu çalışma Hacettepe Üniversitesi birinci sınıf İngiliz dili öğrencilerinin kullandığı kelime stratejileri ve kelime öğrenme başarıları arasındaki ilişkiyi incelemek üzere ele alınmıştır. Çalışmada kelime öğrenme stratejileri anketi ve İngilizce kelime testi sonuçları temel alınarak, öğrencilerin stratejileri kullanmada ne oranda başarılı oldukları dikkatte alınmıştır.
dc.description.abstractThis study set out to investigate the relationship between vocabulary learning strategies employed by first year English Language learners of Hacettepe University and their success in vocabulary learning. Based on the vocabulary learning strategies questionnaire and English vocabulary test results, the study aimed to discover the extent of students? success in employing strategies.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship between vocabulary learning strategies employed by university level English language learners and their success
dc.title.alternativeBaşarı ile İngiliz dili öğrencilerin kulandığı kelime stratejilerinin arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmRemembering
dc.subject.ytmIntensification
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.identifier.yokid370340
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid257807
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess