English language needs analysis of Bozok University Engineering and Architecture Faculty freshman students
dc.contributor.advisor | Sarıçoban, Arif | |
dc.contributor.author | Dağli, Yakup | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:29:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:29:11Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/466152 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma 2009?2010 akademik yılı bahar dönemi sonunda Yozgat Bozok Üniversitesi, Mühendislik Mimarlık Fakültesi'nde Makine Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Mimarlık ve Şehir ve Bölge Planlama Bölümleri birinci sınıf öğrencilerinin İngilizce gereksinimlerini belirlemek amacıyla yürütülmüştür. İki versiyonlu bir anket geliştirilmiş ve 1. versiyon 122 birinci sınıf, 107 dördüncü sınıf öğrencisine; 2. versiyon bu bölümlerde görev yapan 72 öğretim elemanına uygulanmıştır.Demografik bilgi, Likert ölçekli maddeler, sıralama ve önem sırasına koyma maddeleri ve birden fazla uygun seçeneği işaretleme maddelerinden oluşan anketler fakültede halihazırda verilen İngilizce derslerini değerlendirmeye, öğrencilerin karşılaştığı dil öğrenim problemlerini belirlemeye ve öğrencilerin gereksinimlerini belirlemeye yönelik bilgiler topladı. Anketlerle toplanan bütün bilgiler SPSS istatistik program kullanılarak analiz edilip değerlendirildi. Çalışmanın sonucu olarak Mühendislik Mimarlık Fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin İngilizce gereksinimleri belirlendi. Halihazırda verilen İngilizce derslerinin Fakülte ihtiyaçlarını karşılamak için yeterli olmadığı, öğrencilerin İngilizce öğrenme sürecinde güçlüklerle karşılaştığı, dil öğrenim amaçları ve gelecekteki çalışmalarını gerçekleştirmeleri için birinci sınıftan sonra Özel Amaçlı İngilizce derslerine ihtiyaçları olduğu sonuçlarına ulaşıldı. Bu sonuçlar ışığında çalışmanın sonunda, gelecekte yapılabilecek müfredat düzenlemeleri için birkaç pedagojik çıkarım ve Fakültede verilen İngilizce dersleri için alternatif bir program önerildi.Key words: Gereksinim Analizi, Gereksinim Değerlendirmesi, Genel Amaçlı İngilizce Öğretimi, Özel Amaçlı İngilizce Öğretimi, Akademik Amaçlı İngilizce Öğretimi. | |
dc.description.abstract | This study has been conducted at the end of the spring semester in 2009?2010 academic year in Yozgat Bozok University, Engineering and Architecture Faculty in order to determine the English language needs of the freshman students in the Mechanical Engineering, Civil Engineering, Architecture, City and Regional Planning Departments. A two version questionnaire has been developed and Version 1 was applied to the 122 freshman and 107 fourth grade students and Version 2 was applied to the 72 departmental instructors at the faculty. The questionnaire, composed of demographic information, Likert type items, ranking and ordering of the importance items and choosing more than one appropriate option items, gathered data in order to evaluate the current freshman English courses in the faculty, to find out the language learning problems faced by the students and to identify the needs of the students. All the data gathered by the questionnaires have been analyzed and assessed by SPSS. As a result of the study the English language needs of the freshman students of the Engineering and Architecture Faculty have been identified. It has been determined that the current English courses are not satisfactory to meet the requirements of the Faculty, students have some difficulties in English language learning process and they need to have ESP courses in the following grades in order to achieve their goals in language learning and prospective studies. In the light of the findings, several pedagogical implications for future curriculum design and an alternative program for the English courses at the Faculty are suggested at the end of the study.Key Words: Needs Analysis, Needs Assessment, English for General Purposes, English for Specific Purposes, English for Academic Purposes. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | English language needs analysis of Bozok University Engineering and Architecture Faculty freshman students | |
dc.title.alternative | Bozok Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin İngilizce gereksinim analizleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Needs analysis | |
dc.subject.ytm | Needs assessment | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Engineering education | |
dc.subject.ytm | Bozok University | |
dc.identifier.yokid | 392193 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 288278 | |
dc.description.pages | 202 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |