Yönlü sayıların öğretiminde öğrencilerin yaptığı hatalar ve yanılgılar üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Çetin, Cevdet | |
dc.contributor.author | Melemezoğlu, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:28:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:28:28Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/466012 | |
dc.description.abstract | ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ YÖNLÜ SAYILARIN ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİLERİN YAPTIĞI HATALAR VE YANILGILAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Çiğdem MELEMEZOĞLU Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bölüm Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Cevdet ÇETİN 2005, v + 54 sayfa Jüri: Prof.Dr. Hasan ŞENAY Prof.Dr. Halil ARDAHAN Yrd.Doç.Dr. Cevdet ÇETİN Bu çalışmada öğrencilerin yönlü sayılarla ve yönlü sayı işlemleri ile ilgili hataları ve yanılgıları ortaya çıkarıldı ve bu yetersizlikleri ortadan kaldırmak için bazı önlemler araştırıldı. Araştırma için örnek uzay olarak Konya ili seçildi. Veri toplamak için bir teşhis testi hazırlandı ve Karatay, Selçuklu ve Meram ilçelerinden rastgele seçilen 12-13 yaşlarındaki 300 öğrenciye uygulandı. Elde edilen veriler betimlemeli istatistik metotları ile analiz edildi. Sonuç olarak öğrencilerin yönlü sayılarla işlem yapabilme, yönlü sayılarla ilgili sözel problemleri kavrayıp çözebilme, model oluşturabilme konularında güçlüklerinin ve yanılgılarının olduğu tespit edildi. Anahtar Kelimeler: Matematik Öğretimi, Yönlü Sayılar, Teşhis Testi, Yanılgılar. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT MS Thesis A RESEARCH ON MISTAKES AND MISCONCEPTIONS OF THE STUDENTS IN TEACHING DIRECT NUMBERS Çiğdem MELEMEZO?LU Selçuk University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Secondary Education of Science and Mathematics Supervisor: Yrd.Doç. Dr. Cevdet ÇETİN 2005, v + 54 pages Jury: Prof.Dr. Hasan ŞENAY Prof.Dr. Halil ARDAHAN Yrd.Doç.Dr. Cevdet ÇETİN In this study, it was found out the students' errors and misconseptions related with Directed Numbers and Directed Numbers Operations and it was investigated some measures to prevent these deficiencies. The province Konya was chosen as a Sample Space. It was designed a diagnostic test to get data collection and apllied to twelve thirteen years old300 students which were chosen randomly from the primary schools of Karatay, Selçklu and Meram districts. Accumulated data were analyzed using the descriptive statistical methods. Consequently, it was detected that students are of some difficulties and misconceptions in the fields of constructing a model, solving and understanding abstract problems about directed numbers and operating with directed numbers.` Keys: Teaching Mathematics, Directed Number, Diagnostic Test, Misconceptions. m | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yönlü sayıların öğretiminde öğrencilerin yaptığı hatalar ve yanılgılar üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | A research on mistakes and misconceptions of the students in teaching direct numbers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 189640 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 167666 | |
dc.description.pages | 60 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |