Show simple item record

dc.contributor.advisorGündoğdu, Bülent
dc.contributor.authorBuğdayci, İlkay
dc.date.accessioned2020-12-29T17:27:49Z
dc.date.available2020-12-29T17:27:49Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/465887
dc.description.abstractÖZET Yüksek Lisans Tezi Koroplet Haritalarda Sınıf Sayısının Belirlenmesi ve Renk Seçimi Üzerine Bir Değerlendirme İlkay ATASOY BUĞDAYCI Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği Anabilim Dalı Danışman : Yrd. Doç.Dr. İ. Bülent GÜNDOĞDU 2005, 134 sayfa Jüri: Yrd. Doç.Dr. İ. Bülent GÜNDOĞDU Yrd. Doç.Dr. İ. Öztuğ BİLDİRİCİ Yrd. Doç.Dr. Tayfun ÇAY Görselîeştirme işlemi coğrafi verilerin toplanması, bu verilerin kartografik teknikler ve yöntemler uygulanarak işlenmesi, görsel sunum haznlanarak harita ve benzeri ürünlerin elde edilmesinden oluşur. Coğrafi veriden grafiğe dönüşümün en iyi şekilde olması için coğrafî veri tabanının çok iyi yapılaşmış olması gerekmektedir. Haritaların temel fonksiyonu mekansal verinin iletişimidir veya başka bir deyişle coğrafi gerçeklik hakkında bilgilenmektir. Haritalar yalnızca iletişim aracı olma değil, aynı zamanda kullanıcıda düşünce sürecini amaçlayan yeni bir rolü de üstlenmektedir. DYazılım ve donanım alanındaki gelişmeler görselleştirme işlemlerinin hız kazanmasını sağlamıştır. Bu gelişmeler harita için olduğu gibi yer referanslı veriler için de bilimsel ve toplumsal ihtiyaçların değişmesine neden olmuştur. Tez çalışmasının uygulama kısmındaki haritaların hazırlanmasında Map Info Professional 7.0 yazılımı kullanılmıştır. Yazılımın sunduğu olanaklar doğrultusunda, Devlet İstatistik Enstitüsünün web sayfasından Excel ortamında elde edilen veriler Map Info Professional ortamına aktarılmış, sınıflandırma yöntemleri incelenmiş, farklı sınıf sayıları ve renk aralığı seçilerek koroplet haritalar oluşturulmuştur. Elde edilen haritalar belirli bir kullanıcı grubuna gösterilmiştir. Haritadan doğru bilgilerin alınıp alınmadığını belirlemek üzere kritik sorular hazırlanmış, kullanıcıların verdiği cevaplar doğrultusunda oluşturulan haritaların algılama ve iletişim açısından uygunluğu değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın amacı, koroplet haritaların oluşturulmasında kullanılacak istatistiksel verinin dağılımına uygun sınıflandırma yöntemlerinin seçimi ve kullanımı, sınıf sayısının belirlenmesi, haritanın okunakhiığını artıracak renk aralığının seçimi ve oluşturulan haritaların algılama ve iletişim açısından değerlendirilmesidir. Anahtar Kelissıeler : tematik kartografya, görseîleştirme, sınıflandırma, işaretleştirme, koroplet haritalar
dc.description.abstractABSTRACT Ms Thesis An Evaluation About Color Selection and Determining Number of Classes in Cfaoropleth Maps İlkay ATASOY BU?DAYCI Selçuk University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Geodesy and Photogrammetry Engineering Supervisor : Assoc.Prof.Dr. İ. Bülent GÜNDO?DU 2005, 134 page Jury: Assoc.Prof.Di-. İ. Bülent GÜNDO?DU Assoc.Prof.Dr. İ. Öztuğ BİLDİRİCİ Assoc.Prof.Dr. Tayfun ÇAY Visualization process involves gathering geographic data, processing these data by using cartographic techniques and methods, and drawing maps and similar products using visual presentation. A geographic data base has to be constructed firmly in order to transform geographic data to graphical data The basic function of maps, is to interpret the spatial data, or, in other words, to give information about geographic facts. The maps are not only used as 111communication tools but they also assume a new role in activating the thinking process of the user. The developments in the software and hardware fields have accelerated the visualization process. These improvements have led some changes in scientific and social needs for both maps and earth references data. Maplnfo Professional 7.0 software was used in the preparation of the maps used in the preparation phase of the study. The Excel formatted data obtained from `State Statistical Enstitute` web page were transferred into the Maplnfo Professional programme as much as possible in the software environment, the methods of classification were examined and choropleth maps were formed by selecting the number of classes and the colour interval. The maps were shown to a certain user group. With an aim to determine whether the correct data were obtained or not, critical questions were prepared for the users, and the maps prepared according to their answers were evaluated in view of perception and communication. The aim of this study is to select and use the classification methods which are suitable for the distribution of statistical data to be used in forming the choropleth maps, to determine the number of the classes, to choose the colour interval which will increase the readability of the map and to evaluate the formed maps in view of perception and communication. Keywords : thematic cartography, visualization, classification, symbolizing, choropleth maps IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectJeodezi ve Fotogrametritr_TR
dc.subjectGeodesy and Photogrammetryen_US
dc.titleKoroplet haritalarda sınıf sayısının belirlenmesi ve renk seçimi üzerine bir değerlendirme
dc.title.alternativeAn evaluation about color selection and determining number of classes in choropleth maps
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentJeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid189510
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid167743
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess