Konya şehir merkezindeki kaza kara noktalarının analizi
dc.contributor.advisor | Çarman, Kazim | |
dc.contributor.author | Zambak, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:25:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:25:53Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2020-12-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/465518 | |
dc.description.abstract | Teknolojinin ilerlemesi, insan ihtiyaç ve istekleri ile paralel olarak üretimiartırmıþ ve çeþitlendirmiþtir. Bu ihtiyaç ve isteklerin baþında, hızlı ve güvenli ulaþımgelmektedir. Trafik kazalarının azaltılması, düzenli ve güvenli bir ortamınsaðlanması için insan faktörünün, yol ve trafik güvenliði konusunda gereði gibieðitilmesinin ve yetkililerce denetlenmesinin kaçınılmaz tedbirler olduðu açıkçaanlaþılmaktadır. Trafik, tüm dünyada olduðu gibi ülkemizde de büyük bir sorunolarak karþımıza çıkmaktadır. Bu sorunun nedeni de trafiðe açık olan karayollarınınher bakımdan uygun olmamasından kaynaklandıðı gibi bilinçsiz olarak taþıt kullanansürücülerden de kaynaklanmaktadır.Bu çalıþma da Avrupa ve Türkiye'deki karayolu ve trafik eðitimlerideðerlendirilmiþ, yol istatistikleri verilmiþ, kara noktalar üzerine Coðrafi BilgiSistemi uygulamalarına deðinilmiþtir.Konya þehir merkezinde belirlenen on kavþakta karayolları genelmüdürlüðünün kara nokta analizinde kullandıðı oran-kalite kontrol metoduuygulanarak deðerlendirme yapılmıþtır. Bununla birlikte kavþaklarda yerindeincelemelerde bulunulmuþtur. Kavþak içerisindeki yol geniþliklerinin ölçümleriyapılmıþtır. Ayrıca kazalara sebep olabilecek altyapı özellikleri incelenmiþtir.Deðerlendirme yapılan on kavþaða ait kaza oranı, kaza frekansı, kaza þiddet indeksideðerleri hesaplanmıþtır. Sonuç olarak on kavþaktan yedisinin kara nokta olduðu,üçünün kara nokta olmadıðı tespit edilmiþtir. Kazaların yoðunlaþtıðı bu yol kesimleriiçin kazaları azaltacak çözüm önerileri sunulmaktadır.ANAHTAR KELİMELER: Kara Nokta Analizi, Trafik Kazaları, Yol Güvenliði, CBSi | |
dc.description.abstract | Development of the technology, increase and diversifies the production inparallel to the human needs and demands. Safe and fast transportation is one of theseneeds and demands. For decreasing of traffic accidents and getting regular and safetraffic environment, it is clear that to train human beings and to make auditing.Traffic is a big problem that we can face not only in our country but also in theworld. One of the reason of this is the lack of proper highway. The other one isuntrained drivers.In this study, Turkish and European highways and traffic trainings wereevaluated and road statistics was indicated and Geographic Information Systemapplications were mentioned on Black Spots.An evaluation is executed at ten intersection in Konya city center by applyingratio-quality control method that is also used by Freeway General Management.Additionally some observations is done at the intersections. Width of the roads in theintersections is measured. Also infrastructure properties are analyzed that may be thereason of the accidents. Accident ratio, accident frequency, accident grade indexamounts are calculated relating to the intersections that are evaluated. As a result; itis determined that seven intersections are black spot and the rest three intersectionare not black spot. Solution ideas are offered for these roads for reducing theaccidents there.KEY WORDS: Black spot analysis, Traffic accidents, Road safety, GISii | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Engineering Sciences | en_US |
dc.subject | Trafik | tr_TR |
dc.subject | Traffic | en_US |
dc.title | Konya şehir merkezindeki kaza kara noktalarının analizi | |
dc.title.alternative | Analysis of accident's black spots in the city centre of Konya | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-29 | |
dc.contributor.department | Otomotiv Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 160850 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 183217 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |