Show simple item record

dc.contributor.advisorErtek, M. Hakan
dc.contributor.authorMeriç, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T17:25:43Z
dc.date.available2020-12-29T17:25:43Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/465485
dc.description.abstractÇalışmanın birinci bölümünde tasarım kavramı ve tasarımı oluşturan unsurlar, tasarımda kullanılan yöntemler, göstergebilim kavramı açıklanmış; algı, algı kuramları ve tasarımda kavramsal tema oluşturma konularına yer verilmiştir.İkinci bölümde kurumsal kimlik kavramı tanımlanmış, kurum kimliğini oluşturan unsurlardan, kurumsal kimliğin etkileşim içerisinde olduğu alanlardan, kurumsal kimliğin yapısından ve işlevinden, kurumsal kimlik stratejisinden, kurumsal kimlik sürecinden ve kurum kimliği kavramının tarihçesinden bahsedilmiştir.Üçüncü bölümde fuar standı ve fuar stand tasarımı kavramları açıklanmış; fuar standı çeşitleri, sınıflandırılması konularına yer verilmiştir. Ayrıca fuar standının biçimlenişini etkileyen faktörler detaylı bir şekilde örneklerle açıklanmıştır.Dördüncü bölümde seçilen bir fuar stand tasarımı, önceki bölümlerde verilen bilgiler ışığında, biçimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiş ve göstergebilimsel yöntemle sınıflandırılarak (semantik, sentaktik, pragmatik) incelenmiştir.Beşinci bölümde konuyla ilgili sonuçlara ulaşılmıştır.
dc.description.abstractOn the first part of the study, it explains the design concept, design components and demonstration science. It also includes; perception, perception theories, and composing consept themes.On the second part of the study, it explains the corporate identity concept, it's components, functions, strategies, process and history of the corporate identity concept.On the third part, it explains expo stands, design concepts, variety and classification of the expo stands. The study also includes detailed examples of the facts that can affect the design concepts for the stands.On the fourth part, it analyses a chosen expo stand using all the informations above and formal analyzing system. It's also classified with demonstration semiotic method ( semantic, syntactic, pragmatic) as well.On the fifth part, it draw a conclusion for the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleKurumsal kimliğin fuar stand tasarımında kavramsal tema (konsept) olarak kullanılması
dc.title.alternativeUsing corporate identity as a concept to design an expo stand
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anasanat Dalı
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmCorporate identity
dc.subject.ytmFairs
dc.subject.ytmStand systems
dc.subject.ytmDesign
dc.identifier.yokid440621
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid315067
dc.description.pages215
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess