Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyüz, Uğurcan
dc.contributor.authorTunceli, Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-29T17:24:41Z
dc.date.available2020-12-29T17:24:41Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/465286
dc.description.abstractBilgisayar oyunu kavramı, teknoloji çağının başat sanat ve eğlence ürünü olarak günümüzdünyasındaki yerini almıştır. Bilgisayar oyunları bilgisayar teknolojilerinin gelişmesine yönvermektedir. Bilgisayar oyunları, karmaşık yazılım mühendisliği ile çeşitli grafik tasarımdisiplinlerinin, ses ve müzik eserleri ile senaryo / kurgu ürünlerinin birleşimi sonucu ortayaçıkar. Aynı zamanda bilgisayar oyunları, kullanıcının etkileşimde bulunarak eğlenmesinisağlayan pratik dijital sistemlerdir. Bu özellikleri ile bilgisayar oyunları, güncel dünyanın veyakın geleceğin en popüler ve etkili dijital eğlence ürünü olmayı sürdürecektir.Bilgisayar oyunları görsel ve işitsel ürünlerdir. Çünkü bilgisayar işlevine sahip tüm dijitalortamlar, görüntü üretme yetenekleri ile iletişim ve etkileşim özelliklerine sahip olurlar.Bilgisayar oyunları, grafik tasarımın pek çok başlığına ait çalışma süreçlerini içerir.Oyunun gerçekleştirilebilmesi için gereken konsept çizim çalışmaları ve iki / üç boyutlugrafikler, grafik tasarım yazılımları ve teknikleri kullanılarak üretilir. Oyunu belirli bir görselkimliğe göre, estetik ve görsel açıdan hatasız olarak geliştirebilmek için grafik tasarımınlogo tasarımı, işaretlendirme, yönlendirme, tipografi, arayüz ve ambalaj tasarımı gibibaşlıklarından yararlanılır. Oyunların görselliklerinin, ürün başarısı üzerindeki doğrusaletkisi grafik tasarımın bilgisayar oyunları açısından sahip olduğu önemi göstermektedir.?Bilgisayar Oyunları Grafiğinin İncelenmesi ve Bir Bilgisayar Oyununun Grafik TasarımSürecinin Yürütülmesi? başlıklı bu çalışmada bilgisayar oyunu kavramı, bilgisayaroyunlarının tarihsel gelişimi ve türleri üzerinde durulmuştur. Üç boyutlu bilgisayar oyunugrafiğinin alt başlıkları, üretim aşamaları (ilk eskizlerden, oyun sonrası promosyonürünlerine dek görsel tasarım ve üretim sürecinin tamamı), teknikleri ve olumlu / olumsuzörnekleri incelenerek açıklanmıştır. Bilgisayar oyunu grafiğinde karşılaşılan sanatsaleksiklikler, üslup hataları ve özgünlük sorunları belirtilmiş ve bu konularda çözümyolları sunulmuştur. Hazırlanan uygulama ile özgün ve doğru grafik tasarım öğeleriningözlemlenebileceği bütün bir oyun çalışması ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe concept of video game has had it?s place as the top art and entertainment product innowadays world. Video games lead the computer technology. The ingredients of videogames are complex computer engineering, various graphic design disciplines, sound andmusic products, and scenario / fiction writings. Video games are practical digital systemsthat let the user to interact. In conclusion, with these properties, video games ensure theirplace as the most popular and effective digital entertainment product of the immediatefuture.Video games are visual products. Because all the digital environments that have thepurpose of computing, help the user to communicate and interact with their ability ofvisuality. Video games consists of processes about many various graphic design subdiciplines. The concept drawings and 2D / 3D graphics productions needed to be madewith graphic design softwares and techniques. To make the game according to a specificvisual identity, and perfect in terms of esthetics, various graphic design disciplines must befollowed such as logo design, signaling, guidance, typography, interface, and packagingdesign. The crutial effectiveness of game visuality upon the product success shows theimportance of graphic design for the video game production.In this work titled as `Studying The Video Game Graphics, and Handling The GraphicDesign Process of a Video Game?; the concept, historical evolution, and genres of videogames were studied. The details, production line (the full process of visual desgin fromthe first sketches, till the after game promotions), techniques, and good / bad examples ofvideo games were explained. Artistic deficiencies, styling mistakes, and originality problemswere shown and solutions for these topics were given. A Project showing the full gamedesign process was made to point out the unique and right graphic design elements for asuccesfull video game.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleBilgisayar oyunları grafiğinin incelenmesi ve bir bilgisayar oyununun grafik tasarım sürecinin yürütülmesi
dc.title.alternativeStudying the video game graphics, and handling the graphic design process of a video game
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmGraphic techniques
dc.subject.ytmGraphical elements
dc.subject.ytmInterfaces
dc.subject.ytmThree dimensional animation
dc.subject.ytmGraphic image
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmGraphic arts
dc.subject.ytmThree dimensional modelling
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmComputer graphics
dc.identifier.yokid445936
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid315050
dc.description.pages209
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess