Kompozit yama ile tamir edilmiş çatlaklı filaman sarım borularda kırılma analizi
dc.contributor.advisor | Avcı, Ahmet | |
dc.contributor.author | Olgun, Burak Önder | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:19:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:19:16Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/464244 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, yüksek basınca ve korozif ortamlara dayanıklı; sıvılaştırılmış petrol gazı, sıkıştırılmış doğalgaz, su ve kimyasal madde tankları yapımında ayrıca askeri alanda roketatar namlusu yapımında kullanılan, filaman sarım cam takviyeli plastik boruların, iç basınç etkisi altında yamalı( içten, dıştan, içten-dıştan ve sargılı) ve yamasız olarak statik iç basınç testleri yapılmıştır. Deneylerde; serbest uçlu iç basınç testi altı tabakalı, ? 55 ? sarım açısına sahip, E-cam/epoksi CTP borular kullanılmıştır. Üzerine eksenel yönde 15mm uzunluğunda kalınlık boyunca çatlak açılan numuneler farklı yamalar ile tamir edilmiştir. Hasarın oluşmaya başladığı basınç değerleri kaydedilmiştir.Borular kabuk yama, dokuma kumaş ve prepreg yama türleri ile tamir edilmiş ve patlayıncaya kadar statik iç basınca maruz bırakılmıştır. Artan basınçla, hasarlı boru ve yamadaki hasar davranışı gözlenmiştir. Yama türlerine bağlı patlama basınçları grafik olarak verilmiştir.Anahtar kelimeler: Kompozit yama, CTP boru, iç basınç, yama, tamir, takviye, flaman sarım. | |
dc.description.abstract | In this study behavior of the flament glass fiber plastic pipes, which are resistance to high pressure and corrosion envromental also they are used to make petrol gas, pressed GNC, water and chemical material contain tanks also they are used to make weapons are tested statical inside pressures under pressure when they are patched inside, outside, both inside and outside and without patch. In the test free line inside pressure under layer ? 55 ? patch angle E-glass/epoksi CTP pipes are used.Over the specimans faces at the measure 15 mm long crack are opened in an axial way then these cracks are patched and they are tested to check the values of pressure at the time of occurring damages.At the pipes different style of patches are used ,these are shell patch style,text patch and prepreg patch style .After patch these specimens are forced until they get explode with statical inside pressure .With the increase of the inside pressure ,damaged pipes and the damage at the patch are watched by this way the values of pressures that explosion occur due to the patch style are shown in a graphical way .Key words: Composite patch ,CTP pipes ,inside pressure ,patch ,repair ,flament patch | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Kompozit yama ile tamir edilmiş çatlaklı filaman sarım borularda kırılma analizi | |
dc.title.alternative | Fracture analiysis of cracked flament wounded pipes repaired with composite patches | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 321786 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 178252 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |