dc.contributor.advisor | Şahin Kütük, Birsen | |
dc.contributor.author | Koçak, Selen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:18:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:18:37Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/464119 | |
dc.description.abstract | Türkiye'den Almanya'ya işçi göçü, nedenleri, süreci, entegrasyon, göçmen politikaları ve göçmenlerin kalıcı hale gelmesi bakımından önemli bir sosyolojik konular arasında yer almaktadır. Sinema ise içinden çıktığı toplumu, kültürü ve sosyal değişmeyi gerçekçi bir bakış açısıyla yansıtabilme gücü nedeniyle hem önemli bir kitle iletişim aracı hem de toplumlar için önemli bir tarihi belge oluşturabilecek bir sanat dalı ve aynı zamanda bir toplumsal olgudur. Çalışmada Türkiye'den Almanya'ya işçi göçünün Türk sinemasına yansıması `Almanya Acı Vatan`, `Gurbetçi Şaban`, `Polizei` ve `Sarı Mercedes` filmleri üzerinden ele alınmaktadır. Çalışmanın temel amacı ise bu filmlerde üzerinde göçün nedenleri, şekli, süreci, entegrasyon, gidilen ülkeye ve toplumuna bakış, göçmenlere bakış ve dayanışma, çalışma alanları, geride kalanlar ve geri dönüş düşüncesinin nasıl yansıtıldığını incelemektir. Analiz sonuçları, göçün ekonomik nedenlerle yapıldığı, Almanya'nın işçi alımını durdurması üzerine göç sürecinin sahte evlilik gibi alternatif yollar ya da illegal yollar aracılığıyla gerçekleştiği, göçmenlerin Almanya'da entegrasyon sorunları yaşadığı, göçmenlerin kendi içinde, özellikle kalacak yer ve iş bulma konusunda birbirleriyle dayanışma içinde olduğu, düşük ücretlerle ağır koşullar altında çalıştırıldığı, kültürel değerlerini korumaya çalıştıkları ve geri dönüş düşüncelerinin zamanla değişerek Almanya'da kalıcı hale geldikleri şeklindedir.Anahtar kelimeler: Göç, görsel analiz (visual analysis), sinema, toplumsal gerçekçilik, ekonomi temelli göç teorileri, ilişki ağı teorisi. | |
dc.description.abstract | Labor migration form Turkey to Germany, causes, process, integration, immigration policy and immigrants as an important sociological issues. Cinema is through out the community, culture, social change because of its ability to reflect a realistic perspective and a importnat means of mass communication is an art and a social phenomenon which can be an important historical documents for both society. Turkish cinema is the reflection of labor migration from Turkey to Germany in the study `Almanya Acı Vatan`, `Gurbetçi Şaban`, `Polizei` and `Sarı Mercedes` is handled via the movies. The main objective of this study the causes, shape, process of migration on these films, integration, overview of the destination country and society, immigrants look and solidarity, work areas, is to examine how the people in Turkey and the return of thought recognized. The results of analysis show that migration is done for economic reasons, due to Germany stop recruit workers, migration process is done with alternative ways such as fake marriages or illegal ways, immigrants experienced integration problems in Germany, the Migrants themselves, especially to stay and solidarity with each other in findings jobs it is in, is worked under difficult conditions with low wages, they try to protect culturel values and thoughts turn back to the from they become permanentley changed over time in Germany.Key Words: Migration, visual analysis, cinema, social realism, migration theory based economic, network relation ship. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Türkiye`den yurtdışına işçi göçünün Türk sinemasına yansıması:Almanya örneği üzerinden görsel analiz | |
dc.title.alternative | Reflection of labor migration from Turkey to the abroad to the Turkish cinema: Sample of visual analysis through Germany | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.subject.ytm | Germany | |
dc.subject.ytm | Migrations | |
dc.subject.ytm | Abroad | |
dc.subject.ytm | International migration | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.identifier.yokid | 10077042 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 388360 | |
dc.description.pages | 276 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |