Show simple item record

dc.contributor.advisorKavak, Bahtişen
dc.contributor.authorGeçit, Bariş Batuhan
dc.date.accessioned2020-12-29T17:12:16Z
dc.date.available2020-12-29T17:12:16Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-05-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/462898
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; satın alma sıklığını etkileyen faktörleri tartışmaktır. Bu amaçla satın alma sıklığını etkileyen faktörler; ürüne ilişkin faktörler, markaya ilişkin özellikler, sosyal faktörler ve bireysel özellikler olarak belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; markaya ilişkin özellikler, sosyal faktörler, bireysel özellikler ve ürüne ilişkin faktörlerin iki alt başlığından biri olan ürüne ilişkin ek hizmetlerin akıllı telefon satın alma sıklığı üzerine etkisinin istatistiksel olarak anlamlı seviyede olduğu (p<0,05) sonucuna ulaşılmıştır. Ürüne ilişkin faktörlerin diğer alt başlığı, ürüne ilişkin fonksiyonel özelliklerin ise akıllı telefon satın alma sıklığı üzerinde etkisinin istatistiksel olarak anlamlı seviyede olmadığı (p>0,05) sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar SözcüklerSatın Alma Sıklığı, Marka, Ürün, Bireysel Özellikler, Sosyal Faktörler, Akıllı Telefon.
dc.description.abstractPurpose of this study is to discuss the factors effecting purchase frequency. Fort his purpose; product related factors, brand related factors, social factors and individual features are determined as the factors effecting purchase frequency.According to the results obtained; brand related factors, social factors, individual factors and one of the two subtopics of product related factors, additional services of product have a significant effect on smartphone purchase frequency statistically (p<0,05). The other subtopic of the product related factors, functional features of product does not have a significant effect on smart phone purchase frequency statistically (p>0,05).KeywordsPurchase Frequency, Brand, Product, Individual Factors, Social Factors, Smartphoneen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSatın alma sıklığını etkileyen faktörler: Akıllı telefonlar üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeFactors affecting purchase frequency: An application on smartphones
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-11
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmSocial factors
dc.subject.ytmTelephone
dc.subject.ytmPersonal specifications
dc.subject.ytmMobile phone
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmFrequency analysis
dc.subject.ytmBrand
dc.identifier.yokid10147043
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid463154
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess