Bilgisayar ortamında yapılan sınavların akademik başarıya etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sulak, Süleyman Alpaslan | |
dc.contributor.author | Navruz, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:11:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:11:46Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/462801 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı bilgisayar ortamında yapılan sınavların akademik başarıya etkisinin olup olmadığını tespit etmek ve varsa bu etkinin yönünü belirlemektir.Bu amaçla Niğde 5 Şubat İlköğretim Okulu 8. sınıf öğrencilerinden oluşan örneklem 2 gruba ayrılmıştır. Aynı sorulardan oluşan testler ilk gruba klasik kâğıt-kalem testi şeklinde uygulanırken diğer gruba bilgisayar tabanlı test şeklinde uygulanmıştır.Araştırmada öğrencilerin klasik kâğıt-kalem sınavından aldıkları puanlar ile bilgisayar destekli çevrimiçi sınavdan aldıkları puanlar arasındaki ilişkiler t testi aracılığıyla analiz edilmiştir. Öğrencilerin klasik kâğıt-kalem testinden aldıkları ortalama puan ile bilgisayar destekli çevrimiçi testten aldıkları ortalama puan arasında 7,71 puanlık bir fark olduğu görülmüştür. Bu puan farkının istatistiksel olarak anlamlı olup olmadığını belirlemek üzere yapılan t testi sonucunda p değeri 0,094 olarak bulunmuştur. Bu değerlere göre öğrenci puanları açısından klasik kâğıt-kalem testleri ile bilgisayar tabanlı çevrimiçi testler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The target of this research is to determine if the computer based examinations have an effect on the academic success or not; and if they have, it is to determine the way of this effect.For that purpose, the samples, which were composed of 8th class students of 5 Şubat Elementary Education School, were divided into 2 groups. While the tests which have the same questions were applied as classical paper and pencil test to the first group, the tests were applied to the other group as computer based.The relation between the scores received from the classical paper and pencil examination and the scores received from the online computer based examination were analyzed by t test. There was a 7,71 score difference between the average score received by the classical paper and pencil test and the average score received from the online computer based test. At the result of the t test done to determine if this score difference was statistically significant or not, the p value was found as 0,094. According to these values, a statistically significant difference was not noticed between the tests done as classically paper and pencil and online computer based. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar ortamında yapılan sınavların akademik başarıya etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis the effect of computer based exams on academic success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Elektronik ve Bilgisayar Sistemleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Online assessment | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Paper Pencil Test | |
dc.subject.ytm | Computer aided measurement | |
dc.identifier.yokid | 393962 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 283465 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |