Show simple item record

dc.contributor.advisorÇavuşoğlu, Ali Tarkan
dc.contributor.authorAyranci, Emine
dc.date.accessioned2020-12-29T17:08:56Z
dc.date.available2020-12-29T17:08:56Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/462259
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı; 1980'li yıllardan itibaren yükseköğretimde hakim olan değişim sürecinin OECD ülke yükseköğretim sistemlerinin toplam faktör verimliliğinin değişimine ne şekilde yansıdığının analiz edilmesidir. Çalışmanın özgün katkıları; 1980'li yıllarda yükseköğretimde başlayan reform süreçlerine ilişkin bir sınıflandırma yapılması, istenmeyen çıktıları hesaplamaya dahil ederek daha kapsamlı bir etkinlik analiz yöntemi olan Veri Zarflama Analizine dayalı Malmquist-Luenberger Toplam Faktör Verimlilik Analiz yönteminin yükseköğretim sistemlerinin toplam faktör verimliliğinin ölçümünde kullanılması, 20 OECD ülkesinin 1998-2012 dönemine ilişkin sistemik düzeyde yükseköğretim sistemlerinin toplam faktör verimliliğinin analiz edilmesi, çalışma kapsamında yer alan ülkelerin reform süreçlerine ilişkin detaylı bir analizin sunulması olarak sıralanabilir. Elde edilen sonuçlara göre, hakim olan küresel değişim sürecini dikkate alan ülkelerin teknolojik değişim değerlerinde meydana gelen artışların toplam faktör verimlilik düzeylerini arttırdığı, değişim sürecini dikkate almayan ülkelerde ise teknolojik değişim değerlerindeki düşüşlerin toplam faktör verimlilik değerlerini azalttığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe main aim of this study is to analyze how the prevailing transformation process in higher education system by 1980's be reverberated to the total factor productivity alterations in the higher education system of OECD countries. The original contributions can be listed as making a classification on the reform processes beginning by 1980's, to measure higher education system's total factor productivity using Malmquist-Luenberger Total Productivity Analyze which is based on a broad Data Envelopment Analyze that places undesired outputs on account, analyzing the total factor productivity in the higher education system of 20 OECD countries systematically in between 1998-2012 and providing detailed analysis on the reform process in those countries. The findings of the study indicate that while in the countries who pay attention to the prevailing transformation process, increases of technological change values push up the total factor productivity, technological change values in the countries who ignores that transformation process decreases the total factor productivity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMaliyetr_TR
dc.subjectFinanceen_US
dc.titleYükseköğretim hizmetlerinde etkinlik arayışları ve reformlar: Yükseköğretim sistemleri için dinamik bir veri zarflama analizi olarak Malmquist-Luenberger endeksi uygulaması
dc.title.alternativeQuest for efficiency in higher education services and higher education reforms: Malmquist-Luenberger index application as a dynamic data envelopment analysis for higher education systems
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-06-13
dc.contributor.departmentMaliye Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmHigher education system
dc.subject.ytmReform
dc.subject.ytmEducation reforms
dc.subject.ytmData envelopment analysis
dc.subject.ytmMalmguist-Luenberger Efficiency Index
dc.identifier.yokid10199519
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509939
dc.description.pages230
dc.publisher.disciplineMaliye Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess