Gülten Akın`ın şiirlerine deyişbilimsel bir yaklaşım: Beni sorarsan
dc.contributor.advisor | Gökalp Alpaslan, Güzin Gonca | |
dc.contributor.author | Şahiner, Derya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T17:08:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T17:08:28Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-05-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/462169 | |
dc.description.abstract | Deyişbilim, geleneksel metin çözümlemelerinden farklı olarak; okuru kendi kişisel yaşantı ve yönelimlerinden uzaklaştırarak metni salt metin odaklı değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Yazarın metni yaratırken kurduğu dil ağı, onu diğer yazarlardan farklı kıldığından metin çözümlemelerinde dil kullanımlarının deyişbilim bağlamında değerlendirilmesi önemlidir. Bir yapıtın edebi değerini ve anlamını ortaya koyarken dil kullanımındaki öncelemeleri, yinelemeleri, sapmaları, koşutlukları ve karşıtlıkları tespit etmek, bu unsurları yazarın üslubunun bir parçası olarak değerlendirmek gerekmektedir.Gülten Akın'ın çağdaş Türk şiirinde yarattığı sarsıcı etkinin en önemli nedenlerinden biri, üslubunda barındırdığı sıra dışı söylemi yapıtlarında canlı bir şekilde hissettirmesidir. Bu tezde Akın'ın yazın yaşamının son yapıtı olan Beni Sorarsan, deyişbilim bağlamında incelenmeye çalışılmıştır. 42 şiirden oluşan yapıt, deyişbilim unsurları dikkate alınarak değerlendirilmiş ve şairin üslubunun ayrıntıları ortaya konmuştur. | |
dc.description.abstract | As being different from traditional textual analysis method, stylistics aims to evaluate the text with only the text itself by fending the reader off his life and orientation. As he language web built up by the author while creating the text makes him different from the other authors, it is important to evaluate the language utilisations in terms of stylistics. It is essential to detect the prolepsis, iterations, parallesims and deviations of language utilisation while revealing the literary value and its sense and to evaluate these factors as part of author's style. One of the most important reasons the staggering effect that Gülten Akın had caused in Turkish poetry was that she had made feel in her works buoyantly the unusual discourse of her style. In this thesis, the last work of Akın, Beni Sorarsan, is analysed in terms of stylistics. This work which contains 42 poems, is evaluated by paying regard to the elements of stylistics and the style of the poet is revealed in details. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Gülten Akın`ın şiirlerine deyişbilimsel bir yaklaşım: Beni sorarsan | |
dc.title.alternative | A stylistic approach to poetry of Gülten Akın: Beni sorarsan | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-06 | |
dc.contributor.department | Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish poem | |
dc.subject.ytm | Akın, Gülten | |
dc.subject.ytm | Stylistic | |
dc.subject.ytm | Poem | |
dc.identifier.yokid | 10196801 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 508658 | |
dc.description.pages | 207 | |
dc.publisher.discipline | Yeni Türk Edebiyatı Bilim Dalı |