Show simple item record

dc.contributor.advisorCankurtaran, Özlem
dc.contributor.authorWabalayi, Shamim
dc.date.accessioned2020-12-29T16:58:52Z
dc.date.available2020-12-29T16:58:52Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/460408
dc.description.abstractBu araştırma, çalışma alanı olarak Mbale bölgesini kullanarak Uganda'daki eğitim ve genç işsizliği arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Genç nüfusun artışı ekonomik durgunluk ile birleşince iş olanağının azalmasına neden olmuştur. Eğitim gençlerin işgücü piyasasına erişimini sağlamaktadır, ancak bir eğitim kurumundan mezun olmak gençlerin işsiz kalmasını engellememektedir. Burada sorulması gereken soru, eğitimli olmalarına rağmen gençlerin çoğunun neden işsiz kalmalarıdır. İki farklı fakat yakından ilişkili yarı yapılandırılmış görüşme rehberi formunun kullanımını içeren nitel bir araştırma tasarımı benimsenmiştir. 15'i sosyal hizmet öğrencisi, 5'i öğretim elemanı yani 20 katılımcı ile yapılmıştır. Saha çalışması, Ocak-Mart 2019 aylar arasında gerçekleştirilmiştir. Görüşlerini analizinda tematik kodlama ve evri analizi kullanılarak MAXQDA 2018 yazılımı ile gerçekleştirilmiştir.Analizin sonucu, bölgedeki gençler arasında gerçekten işsizliğin yüksek olduğunu ve bunun kamu ve politika yapıcılar için genel bir endişe haline geldiğini ortaya koymaktadır. Birçok aile, çocuklarına daha iyi bir gelecek sağlamak için eğitime güveniyor, ancak eğitimin işsizliğin sebeplerden biri olduğu söylenebilir. Uganda'nın eğitim sisteminin mezunlarla pazarın ihtiyaçları arasındaki uyuşmazlığı teşvik ettiği tespit edildi. İdeoloji eksikliği, eğitim sisteminin ticarileştirilmesi, yetersiz ve yetenekli eğitim öğretmenleri, Uganda'daki zayıf müfredat geliştirmesi ve elitist eğitim sistemi, tespit edilen başlıca zorluklardan bazılarıdır. Yetersiz girişimcilik becerileri, ekonomideki işgücü için düşük toplam talep seviyesi, yolsuzluk, yoksulluk, ilçedeki genç işsizliğinin diğer nedenleri arasındadır. Eğitimin işsizlikle doğrudan bir ilişkisi olmayabilir, ancak işgücü ile ilgili diğer konularla güçlü bir bağlantısı vardır. Bu nedenle, bulgular, hükümetin, Uganda'nın eğitim sisteminin temelleri olduğu için ilkokullara tahsis edilen kaynaklar konusunda eğitim sektörüne daha fazla dikkat etmesi gerektiğini, ayrıca müfredata da gözden geçirilmeli ki öğrencilere erken yaşta uzmanlaşmaları için izin verilsin.
dc.description.abstractThis research aims at examining the relationship between education and youth unemployment in Uganda using Mbale district as a study area. The youth population is rising yet the economy is stagnant thus few job opportunities. Through education, the youths are expected to be able to either create jobs or increase their chances to access jobs on the labour market. However, many are unemployed despite being graduates. The question here is to understand why there are many unemployed youths despite attaining education. A qualitative research design was adopted which included the usage of two different but closely related semi-structured interview guide forms with a total of 20 participants, 15 social work students and 5 social work lecturers. This study was carried out between January and March 2019. The analysis of these participants' opinions was carried out with MAXQDA 2018 software using thematic coding and data analysis.The results of the analysis reveal that indeed unemployment among the youths in the district is high and this has become a general concern to the public and policymakers. Uganda's education system is found to be fostering a mismatch between the graduates and the market needs, commercialization of the education system, inadequate and under skilled educational instructors and poor curriculum development are some of the main challenges identified. Insufficient entrepreneurial skills, low level of aggregate demand for labour in the economy, corruption, poverty are among the other causes of youth unemployment in the district. Education may not have a direct relationship with unemployment however it has a strong link with other labour related issues. From the findings, there is a need for resources allocation towards primary schools as they are the foundations to Uganda's education system and review the education curriculum so that students can be allowed to specialize from an early age.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyal Hizmetlertr_TR
dc.subjectSocial Servicesen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleOpinions of social work lecturers and social work students about the relationship between education and youth unemployment: Example of Mbale district, Uganda
dc.title.alternativeSosyal hizmet öğrencileri ve öğretim elemanlarının genç işsizliği ve eğitim arasındaki ilişkiye ait görüşleri: Uganda Mbale örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-11
dc.contributor.departmentSosyal Hizmet Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUnemployment
dc.subject.ytmUnemployment policy
dc.subject.ytmUnemployment struggle policies
dc.subject.ytmUganda
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEmployment
dc.identifier.yokid10261800
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558230
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineSosyal Hizmet Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess