Show simple item record

dc.contributor.advisorGüney, Semra
dc.contributor.advisorErgeneli, Hatice Azize
dc.contributor.advisorAtay, Özlem
dc.contributor.authorÖzer, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T16:53:50Z
dc.date.available2020-12-29T16:53:50Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2018-10-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/459543
dc.description.abstractFirmalar ve organizasyonlar bireyler gibi kimlik üretirler. Her örgütün süreç içinde bir kimliği oluşur ve bu kimlik çalışanlara kazandırılmaya çalışılır. Ancak, bu kurumsal kimliği oluşturan faktörler çalışanlar tarafından aynı biçimde algılanmaz ve bu farklı algılar değişik örgütsel sonuçlara yol açar. İşten ayrılma niyeti bu sonuçlardan biri ve belki de en önemlilerindendir. Kurumsal kimliği oluşturan faktörler arasından; çalışanların kurumsal kültür, kurumsal iletişim, kurumsal yapı ve kurumsal davranış hakkındaki algıları araştırılmıştır. Kurumsal kimlik faktörleri ile işten ayrılma niyeti arasındaki ilişki incelenirken çalışanların örgütsel bağlılığı ile örgütsel sinizminin bu ilişkideki aracılık etkileri araştırmanın esas konusunu oluşturmaktadır. Bu çerçevede, gümrük alanında özel ve kamu sektörlerinde çalışan toplam 1.269 katılımcıya anket uygulanmış ve bu yolla elde edilen veriler SPSS 23 ve AMOS 23 istatistik programları yoluyla aracılık etkisi analizine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak, kurumsal kimlik faktörleri ile işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkide örgütsel bağlılık ile örgütsel sinizmin kısmi aracılık etkilerine ulaşılmış olup bu sonuçlarla ilgili çeşitli değerlendirmeler yapılmış ve neticede bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractCompanies and organizations produce identities like individuals. Every organization's identity is formed over time and this is tried to be given to the employees. However, the factors that make up this organisational identity are not perceived in the same way by employees, and these different perceptions lead to different organisational outcomes. Turnover intention is one of these consequences, and perhaps one of the most important ones. Among the factors that constitute organisational identity, perceptions of employees about corporate culture, corporate communication, corporate structure and corporate behavior were researched. In this context, the questionnaire was conducted on totally 1.269 participants working in the private and public sectors in the field of customs, and the data obtained was analyzed through the statistical programs of SPSS 23 and AMOS 23 in terms of any mediating effect. As a result, the partial mediating effects of organisational commitment and organisational cynicism on the relationship between organisational identity factors and turnover intention were reached, and some assessments were made with respect to these results, and some recommendations were suggested at the end.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal Kimlik Faktörleri İle İşten Ayrılma Niyeti Arasındaki İlişkide Örgütsel Bağlılık İle Örgütsel Sinizminin Aracılık Etkileri: Özel Ve Kamu Sektörlerinde Bir Çalışma
dc.title.alternativeThe Mediating Effects Of Organisational Commitment And Organisational Cynicism On The Relationship Between Organisational Identity Factors And Turnover Intentions: A Study In The Private And Public Sectors
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-10-31
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10219279
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages206
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess